سخنرانان  :
لرد دیوید آلتون عضو ارشد مجلس اعیان
پروفسور سارا چندلر  رئیس سابق کمیته حقوق بشر کانون وکلای انگلستان و ولز -رئیس سابق فدراسیون حقوقدانان اروپا
لورن لودرل حقوقدان برجسته دادگاه‌های بین‌المللی
آنتیا مک اینتایر  نماینده پیشین پارلمان اروپا-رئیس پیشین هیات محافظه‌کاران در پارلمان اروپا
دکتر جاسلین اسکات نویسنده، استاد دانشگاه و قاضی پیشین
 بارونس اولون –عضو مجلس اعیان انگلستان
لرد دیوید آلتون -عضو ارشد  مجلس اعیان انگلستان:
رژیم ایران من و همکارانم در پارلمان را به دلیل جرات بیان و برگزاری جلسات تحریم کرده است .این‌ یک تلاش بیهوده برای خاموش کردن صدای دموکراسی است. زنان دلیر ایران و کانون‌های شورشی اپوزیسیون دموکراتیک که پیش‌ازاین خانم رجوی به آن‌ها اشاره کرد را به دلیل به چالش کشیدن قوانین سرکوبگرانه رژیم برای گسترش قیام و ضدیت با رژیم باید تحسین کرد.
‌پروفسور سارا چندلر- رئیس سابق کمیته حقوق بشر کانون وکلای انگلستان و ولز
در ایران عوامل رژیم باید به دلیل انجام جنایات تحت قوانین بین‌المللی که برنامه مقاومت ایران به‌طور ماهرانه آن را پوشش داده است تحت تعقیب قرار گیرند.
لورن لودرل-حقوقدان برجسته دادگاههای بین‌المللی
انگلستان می‌تواند بر اساس قانون عدالت کیفری ۱۹۸۸ در رابطه با جرم شکنجه، صلاحیت جهانی را اعمال کند و این‌یک مورد برای اعمال شکنجه‌ای است که در سال ۱۳۶۷ یا پس‌ازآن در رژیم ایران  انجام‌ شده است. هیچ چشم‌اندازی برای عدالت در داخل  رژیم ایران وجود ندارد .بنابراین ما باید به جامعه بین‌المللی مراجعه کنیم .تا از پاسخگویی در قبال قربانیان و خانواده‌های آن‌ها اطمینان حاصل کنیم یکی از گزینه‌های انجام این کار، اعمال صلاحیت جهانی است.
آنتیا مک اینتایر – نماینده پیشین پارلمان اروپا
در سراسر ایران  زنان، مردان و جوانان شجاع  از رهبری شما  خانم رجوی و جنبش مقاومتی که رهبری می‌کنید الهام و امید می‌گیرند .مردم ایران می‌دانند که شما و شورای ملی مقاومتدر مورد خواست مشروع مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک سازش نخواهید کرد. همانطور که رژیم کنونی منشأ تروریسم، سرکوب و بی‌ثباتی است. ایران دموکراتیک آینده می‌تواند منبع حقوق بشر ،دموکراسی و ثبات در منطقه و مدافع و مروج ارزش‌های اعلام‌شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر باشد.
دکتر جاسلین اسکات-نویسنده، استاد دانشگاه و قاضی پیشین
ما زنان ایران را دیدیم که چقدر محکم ایستاده‌اند و در شما خانم رجوی تجسم یافته‌اند.یکی از بزرگ‌ترین موانع در برابر تحقق آرزوی آزادی در جهان رژیمی است که هم‌اکنون در ایران حکومت می‌کند. رژیمی که مشغول نقض حقوق بشر همه مردم ایران و کشتار، قتل، اعدام و شکنجه کردن است.
 بارونس اولون –عضو مجلس اعیان انگلستان
من و همه‌کسانی که امروز صحبت کرده‌اند و همه‌کسانی که از کمیته آزادی در ایران حمایت می‌کنند، فقدان کامل حقوق بشر در ایران را کاملاً محکوم می‌کنیم. ما محاکمه‌های نمایشی که در تهران آغاز شد را محکوم می‌کنیم و من بار دیگر خواستار نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران هستم. این باید اتفاق بیفتد. مایلم از همه‌کسانی که امروز کمک کردند تشکر کنم و از حضور خانم رجوی در طول جلسه تشکر کنم.
 
کنفرانس در پارلمان انگلستان - بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر و حمایت از مقاومت و مبارزه مردم ایران - قسمت آخر-ش ۲
 
کنفرانس در پارلمان انگلستان - بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر و حمایت از مقاومت و مبارزه مردم ایران - قسمت آخر-ش ۳
 
 
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید