نمایشگاه همبستگی با مقاومت ایران در شهرداری منطقه ۵ پاریس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت
کنفرانس همبستگی با مقاومت ایران در شهرداری منطقه ۵پاریس با حضور و سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

خانم مریم رجوی:
با تشکر از خانم فلورانس برتو شهردار منطقه ۵ پاریس برای برگزاری نمایشگاه و کنفرانس همبستگی با مقاومت ایران گفت ماشین اعدام و کشتار رژیم در این روزها شتاب بی‌سابقه‌ای گرفته و تنها در ۱۱ روز گذشته ۴۹ زندانی اعدام و شمار زیادی محکوم به اعدام شده‌اند.
سه روز پیش، برای نجات جان زندانیان سیاسی رضا رسایی و حبیب دریس و لغو حکم رذیلانه اعدام برای توماج صالحی هنرمند مردمی فراخوان دادم. این احکام، روی دیگر سرکوب اخیر زنان برای مقابله با بحران‌هایی است که سراپای رژیم را فراگرفته است.
بیش از چهار دهه است که این رژیم زن‌ستیز در جنگ با مردم ایران است. طی این سالیان دهها هزار زن شکنجه یا اعدام شدند. ۳۰هزار زندانی سیاسی در قتل‌عام ۱۳۶۷ اعدام شدند. ۱۵۰۰ جوان معترض در آبان ۹۸ و ۷۵۰تظاهر کننده در قیام ۱۴۰۱ توسط پاسداران کشته شدند. اما رژیم نتوانست ارادهٔ ایرانیان را شکست دهد.
رژیم زنان را سرکوب می‌کند تا همه جامعه را به گروگان بگیرد. اما مردم و مقاومت به آن پاسخ داده‌اند که «نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری». دختران و پسران جوان در کانون‌های شورشی شجاعانه علیه سپاه پاسداران مبارزه می‌کنند.
طی چهار دهه آزمایش، زنان تبدیل به نیروی پیشتاز در مقاومت شده‌اند. سازمان مجاهدین خلق ایران، سازمان محوری مقاومت، توسط یک شورای مرکزی تشکیل شده از زنان، رهبری می‌شود.
رژیم که باگسترش مقاومت در جامعه مواجه است، کمپین دروغ‌پردازی و اطلاعات غلط علیه مقاومت را تشدید کرده و به‌طور خاص یک دادگاه نمایشی غیابی علیه ۱۰۰تن از اعضای مقاومت به راه انداخته است.
هدف از این کارزار شیطان‌سازی این است که به طرف‌های خارجی القا کند که آلترناتیوی وجود ندارد این بهانه‌ای به‌دست کسانی می‌دهد که سیاست مماشات با رژیم ایران را پیش می‌برند. سیاستی که صلح و امنیت را در خاورمیانه و جهان به‌خطر انداخته است.
این رژیم برای ممانعت از سرنگونی بر آتش جنگ در منطقه می‌دمد و مردم بیگناه را به‌کام مرگ می‌کشد. تا وقتی که سر مار در تهران است. جهان از بن‌بست جنگ، بیرون نخواهد آمد. راه‌حل، سرنگونی رژیم توسط مردم و مقاومت است.
زمان آن است که جامعه جهانی و به‌ویژه اروپا مبارزه مردم مردم ایران علیه استبداد دینی را به‌رسمیت بشناسند و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهند.
آلترناتیو شورای ملی مقاومت مدافع یک جمهوری دموکراتیک بر پایه انتخابات آزاد، جدایی دین و دولت برابری زن و مرد، لغو حکم اعدام است.
به کارگران و زحمتکشان محروم ایران که در حکومت آخوندی در زیر خط مرگ دست و پا می‌زنند درود می‌فرستم.
در این کنفرانس :
خانم فلورانس برتو شهردار منطقه ۵ پاریس
خانم میشل آلیوماری وزیر خارجه ،دفاع، دادگستری و کشور پیشین فرانسه
ژان فرانسوا لوگاره شهردار سابق منطقه ۱ پاریس 
خانم اینگرید بتانکور کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا
خانم دومینیک آتیاس،نایب‌رئیس سابق کانون وکلای پاریس 
ایو بورنازل عضو شورای شهر پاریس و نماینده سابق مجلس ملی فرانسه
برونو ماسه، ژان پیر برار و پیر برسی به سخنرانی پرداختند.
خانم میشل آلیوماری وزیر سابق خارجه، دفاع و کشور فرانسه:
چقدر خوشحالم که بار دیگر در کنار مریم رجوی هستم. شما می‌دانید دوستی من با او و تحسینی که برای مبارزه او دارم بسیار زیاد است. او زندگی، آزادی و صداقت خود را در خدمت آرمانی قرار می‌دهد که با شور و استعداد از آن دفاع می‌کند.زنانی هستند که شایسته کمک هستند و مریم رجوی یکی از آنهاست. او هم مبارزه برای آزادی و حقوق اساسی، را رهبری می‌کند و هم مبارزه برای برابری زن و مرد.مریم رجوی شما مظهر مقاومت در برابر بی‌عدالتی و مظهر مقاومت در مقابل به زیر سؤال بردن حقوق اساسی هستید، یعنی مقاومت برای دموکراسی و برابری زن و مرد.
خانم فلورانس برتو شهردار منطقه ۵ پاریس:
خانم رجوی افتخار بزرگی است که شما را در اینجا داریم. من به شما و به همه این مردم ایران که رنج می‌برند، می‌گویم که شما تنها نیستید و ما در کنار شما هستیم. سال گذشته بیش از ۸۵۰ اعدام در ایران وجود داشته است و این اعدامها دائما در حال افزایش است و بدیهی است که این وحشتناک است و نمی‌شود در برابر آن ساکت بود.
ژان فرانسوا لوگاره رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه (فمو) و شهردار سابق منطقه ۱ پاریس: ایران آخوندها رژیم ترور و سرکوب است، اعدام و سرکوب مانند یک فیلم ترسناک شتاب می‌گیرد.مردم ایران در دهه‌های طولانی فقط با ظلم و شکنجه و اعدام، یک رژیم پلیسی سر و کار داشته‌اند ابتدا زمان شاه و سپس زمان آخوندها. به همین دلیل ما تعهد جمعی داریم که رژیم ملاها سقوط کند و یک جمهوری دموکراتیک که به حقوق‌بشر، حقوق زنان، عدالت، احترام می‌گذارد. همان ارزشهایی که در برنامه پرزیدنت رجوی تدوین شده و بیش از نیمی از نمایندگان مجلس ملی فرانسه از همه گروه‌های سیاسی بیانیه حمایت از آن را امضا کرده‌اند. ما اینجا هستیم که بگوئیم نه شاه و نه شیخ، بلکه دموکراسی و جمهوری که باید هر چه زودتر به دست بیاید. ما اینجا هستیم تا بجنگیم
خانم اینگرید بتانکور کاندید ریاست‌جمهوری کلمبیا:
مریم رجوی، زنی است که با زن‌ستیزترین رژیم جهان مبارزه می‌کند. دوست دارم به این فکر کنیم که یک زن ایرانی که تمام زندگیش، تمام آرزوها، همه گزینه‌های زندگی‌اش را فدا کرده است، در رأس مقاومت کشوری مثل ایران قرار دارد. باید هشدار داد که چگونه رژیم ایران توانسته اتاق فکر در اروپا و آمریکا با آکادمیسین‌هایی بسازد که به آنها حقوق می‌دهد، تا به چیزهایی را بفروشند که به رژیم اجازه می‌دهد آنچه را می‌خواهد در جهان انجام دهد.
۲۰ سال است مقاومت ایران به ما می‌گوید باید به قصد رژیم برای ساخت بمب اتم توجه کنیم. اما به مدت ۲۰ سال، سیاستمداران، دانشگاهیان، روزنامه‌نگارانی اینجا در غرب داشتیم که این ایده را به ما می فروختند، نباید رژیم ایران را آزار بدهیم، زیرا نیروهای اصلاح‌طلب در آن وجود دارند . مدت‌هاست که این را می‌گوییم که رژیم ایران ترور صادر می‌کند. اما همیشه به دیده شک به آن نگاه می‌شد. حالا در سال ۲۰۱۸، بسیاری از کسانی که امروز اینجا هستند، در معرض یک توطئه تروریستی بودیم و پلیس بلژیک، فرانسه و آلمان جلوی آن را گرفتند و دادگستری بلژیک دیپلمات رژیم را به همین خاطر به ۲۰ سال زندان محکوم کرد
ایو بورنازل عضو شورای شهر پاریس و نماینده سابق مجلس ملی فرانسه:
خانم رئیس‌جمهور، مایه افتخار است که به شما در اینجا خوش‌آمد می‌گویم. من به‌عنوان نماینده پارلمان در کنار شما بودم و امروز به‌عنوان یک مقام منتخب پاریس، می‌توانید روی ما در دفاع از آزادی مردم ایران حساب کنید. ما برای دفاع از دموکراسی و آزادی برای مردم ایران از شما و همه کسانی که در کنار شما هستند حمایت می‌کنیم. زنده باد ایران آزاد، زنده باد دوستی فرانسه و ایران آزاد، زنده باد دوستی دو ملت!
خانم دومینیک آتیاس نایب‌رئیس سابق کانون وکلای پاریس:
به این زنان گوش دهید. از اعماق زندان فریاد می‌زنند مقاومت، مقاومت ایرانیان بیش از یک قرن است در مقابل رژیمهای شاه و شیخ ادامه دارد.
روزهای ملاها به شماره افتاده است آنها باید پاسخگوی جنایتهایشان علیه بشریت باشند. به بردگی گرفتن و سرکوب یک نژاد انسانی، زنان، جنایت علیه بشریت است و پرونده‌ها از قبل آماده می‌شود. ما در کنار زنان ایرانی و در چهره ستمگرانشان  و در چهره جهان فریاد می‌زنیم زن، مقاومت، آزادی!
ژان پیر برار:
آخوندها دشمن سیاسی نیستند. آنها هیولاهایی وحشتناک هستند و ما نباید توهم داشته باشیم. مار می‌تواند اغوا کند ولی هنوز هم یک مار است.با خانم رجوی، با زنان و مردانش در مبارزه برای آزادی ایران، جایگزینی وجود دارد. انتخاب مردم ایران است، آنها به تنهایی آینده خود را تعیین می‌کنند. توانایی مقاومت از قبل به‌معنای تضمین پایه‌های آینده است و این‌گونه می‌توانیم آینده را بسازیم. بله خانم رجوی ما با شما هستیم. ما به تعهد شما وفادار هستیم.دوست ما آلخو ویدال کوادروس، نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا، در مادرید مورد حمله قرار گرفت. زیرا آدمکش‌ها می‌توانند و می‌خواهند به ما همه جا ضربه بزنند. آنها می‌خواهند کسانی را که در برابر آنها مقاومت می‌کنند ریشه‌کن کنند. نه فقط میهن‌پرستان ایرانی، بلکه همه کسانی که با آنها همبستگی می‌کنند.
پیر برسی رئیس انجمن حقوق بشرنوین: 
من ۴۲ سال است که از مقاومت در ایران حمایت می‌کنم. همه ما از هر تمایل سیاسی در دفاع از آرمان ایران آزاد اتفاق‌نظر داریم. اکنون باید پرونده ایران را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع دهیم.
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید