نزدیک به ۳۰ نماینده پارلمان اروپا و پارلمانهای ملی کشورهای اروپایی با انتشار نامه‌یی سر گشاده‌ای، از اتحادیه اروپا خواستند تا سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی خود قرار دهد.
در قسمتی از این نامه، نمایندگان پارلمان اروپا با اشاره به اقدامات رژیم ایران در ترور و خشونت در سراسر منطقه و هم‌چنین مردم ایران آورده‌اند «شواهد قانونی فراوانی دال بر فعالیت سپاه پاسداران در چندین کشور اروپایی وجود دارد. این در نهایت یک تصمیم سیاسی است که باید اکنون اتخاذ شود و مسأله شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی باید بخشی از این تصمیم سیاسی باشد».
بنجامین حداد، نماینده پارلمان فرانسه که از بانیان اصلی تهیه این نامه سرگشاده است، در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «در پشت سر حماس، رژیم مذهبی ایران قرار دارد».
خاطر نشان می‌شود که پارلمان اروپا در ماه ژانویه گذشته با یک رأی غیرالزام‌آور خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا شد، امری که تاکنون توسط کشورهای این اتحادیه انجام نگرفته است.
نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه‌یی که پیش‌تر صادر کردند با اشاره به نقش سپاه پاسداران در سرکوب قیام مردم ایران پس از کشته شدن مهسا امینی و هم‌چنین اقدامات این نیرو در «ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه» در چارچوب جنگ در اوکراین خواهان نام‌گذاری سپاه در لیست سازمانهای تروریستی شده بودند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید