سایت کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در میز گرد دو حزبی صحبت‌های مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را منتشر کرد. وی در بخشی از سخنانش گفت:
ما اکنون شاهد روندی هستیم که در آن گروگانگیری در ازای تجارت توسط دولتهای خارجی به یک رویه تبدیل شده است. ما آمریکایی‌هایی داریم که به ناحق در روسیه، چین، ایران، سوریه، افغانستان بازداشت شده‌اند و همه آنها را به یاد داریم... 
به نظر من، یکی دیگر از اشتباهات محاسباتی، تجارت پنج جاسوس ایرانی و دسترسی ایران به شش میلیارد دلار برای مبادله پنج آمریکایی بی‌گناه بود. به این فکر کنید - جاسوسان ایرانی برای آمریکایی‌های بی‌گناه. این فقط باعث تشویق بیشتر گروگان‌گیری برای باج می‌شود. بعد از این‌که ما به ایران به شش میلیارد دسترسی دادیم، دیدیم که حماس ۲۴۱ گروگان را از اسراییل گرفت، از جمله بسیاری از آمریکایی‌ها، و می‌دانیم که بسیاری از آنها در تونل‌های غزه زنده نمانده‌اند.
 
ما باید قدرت خودمان را برجسته کنیم. همان‌طور که ریگان در مورد آن صحبت کرد، ما باید تحریم اعمال کنیم، رفتار بد را مجازات کنیم، نه به رفتار بد پاداش دهیم. من پنج فرزند دارم و اگر رفتار بد عواقبی نداشته باشد، حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ رفتار بد ادامه پیدا می‌کند، و فقط باعث تشویق بیشتر آن می‌شود. ما باید آنها را به‌خاطر نقض حقوق بشرشان مورد حسابرسی قرار دهیم و از موضع قدرت مذاکره کنیم نه ضعف.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید