یو.اس نیوز روز ۱۹مهر به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه گفت که ایران احتمالاً آگاه بوده است که گروه حماس در حال برنامه‌ریزی برای "عملیات علیه اسرائیل" است، اما واشنگتن در حال حاضر هیچ اطلاعاتی مبنی بر هدایت یا سازماندهی حمله ویرانگر توسط افراد مسلح حماس توسط تهران ندارد.
این مقام، به شرط عدم افشای هویت، گفت که ایالات متحده قصد دارد اطلاعات تکمیلی را بررسی کند، شامل "این‌که آیا حداقل تعدادی از افراد در سیستم آنها تصور واضحتری از آینده داشتند یا حتی به جنبه‌هایی از برنامه‌ریزی کمک کرده‌اند." اما این مقام به رویترز گفت که هنوز زود است نتیجه‌گیری نهایی انجام دهد.
 
ان‌. بی. سی نیوز روز ۱۹مهر به‌نقل از مقام‌های کنونی و سابق آمریکایی گزارش داد: «مقام‌های کنونی و سابق آمریکایی می‌گویند که چند دهه تسلیحات، تأمین مالی و آموزش (رژیم) ایران، امکان تحقق بدترین حمله به اسراییل طی چند دهه گذشته را فراهم کرد».
ان‌. بی. سی نیوز در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: «روز سه‌شنبه در کنفرانسی در کاخ سفید، جیک‌ سولیوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور جو بایدن گفت که (رژیم) ایران در حملهٔ (حماس) که بیش از ۱۰۰۰ اسراییلی در آن کشته شده‌اند «هم‌دست» است...
سولیوان افزود که ایالات‌متحده در حال حاضر نمی‌تواند تأیید کند که آیا (رژیم) ایران پیشاپیش از این حمله مطلع بوده یا به‌طراحی و یا هدایت آن کمک کرده است».
فاکس نیوز گزارش داد: «دولت بایدن در روزهای اخیر به‌دلیل آزاد کردن میلیاردها دلار از دارایی‌های (رژیم) ایران که منجر به‌حملات شد، مورد موشکافی شدید قرار گرفته و منتقدان مدعی هستند که این اقدام منابعی را برای تأمین مالی تروریسم آزاد کرده است.
جان کربی هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی (کاخ سفید) دربارهٔ این‌که چرا ایالات‌متحده ۶میلیارد دلار را مجدداً مسدود نکرده است مورد سؤال قرار داد.
کربی  گفت: «در این زمینه من هیچ تصمیم سیاسی ندارم که بتوانم امروز دربارهٔ آن صحبت کنم (اما)... فکر می‌کنم مهم است مردم به‌خاطر داشته باشند که حتی یک دینار از آن بودجه به‌ایران نرفته است».    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید