کاندیداهای ریاست‌جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا در سومین مناظرهٔ خود که در میامی برگزار شد، بر لزوم مقابله با دیکتاتوری آخوندی تأکید کردند.

سناتور تیم اسکات گفت: «به پرزیدنت بایدن به‌روشنی می‌گویم: اگر می‌خواهید بیش از ۴۰حمله‌یی را که به پرسنل نظامی ما در خاورمیانه صورت گرفته متوقف کنید، باید رژیم ایران را هدف قرار بدهید. اگر می‌خواهید وضعیت را تغییر بدهید، نمی‌توانید فقط به حمله به انبارها در سوریه ادامه بدهید، بلکه باید سر مار را ببرید و سر مار رژیم ایران است و نه فقط نیابتی‌های آن»...

وی اضافه کرد: «به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده سیاست خارجی من ساده خواهد بود: نمی‌توانید با شیطان مذاکره کنید، باید آن‌را از بین ببرید»...

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در ملل متحد نیز، گفت: «بدون رژیم ایران حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها در کار نمی‌بودند و شبه‌نظامیان رژیم ایران که در سوریه و عراق تلاش دارند به‌نیروهای ما ضربه بزنند در کار نمی‌بودند. ما باید تأسیساتی را که آنها برای انجام این حملات استفاده می‌کنند از بین ببریم تا هرگز نتوانند دوباره این کار را انجام بدهند رژیم. ایران زبان زور را می‌فهمد. اگر یک بار به آنها به‌سختی ضربه بزنید، عقب می‌نشینند. به یک دشمن و یک تروریست نباید با ترس پاسخ داد. باید با قدرت پاسخ داد».

هم‌چنین ران دسانتیس فرماندار فلوریدا در پاسخ به‌سؤالی دربارهٔ واکنش لازم به‌حملات شبه‌نظامیان رژیم در منطقه، تأکید کرد: «به‌عنوان فرمانده کل قوا من نیروهایمان را در معرض خطر قرار نخواهم داد. من خواهم گفت که اگر کوچک‌ترین آسیبی را به نیروهای آمریکایی برسانید، قیمت سنگینی خواهد پرداخت».

🙏لطفا به اشتراک بگذارید