دیلی‌تلگراف درباره نقش رژیم آخوندی در آموزش و هدایت حوثیهای یمن نوشت: شبه‌نظامیان حوثی که به یک کشتی نیروی دریایی انگلستان در دریای سرخ حمله کرده بودند، در یک آکادمی نظامی پیشرفته در ایران آموزش دیده‌اند.

این روزنامه افزود: حدود ۲۰۰ مزدور، که بخش‌های وسیعی از یمن را تحت کنترل دارند، به مؤسسه نظامی پیشرفته‌ای در ایران اعزام شده‌اند تا از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران آموزش ببینند. این خبر توسط منابع دفاعی متعدد تأیید شده و گزارشهای اطلاعاتی از ایران، دخالت مستقیم رژیم تهران در تشدید درگیریها در خاورمیانه را نشان می‌دهند.

دیلی تلگراف افزود: بخشی از آکادمی نیروی دریایی سپاه پاسداران به دوره آموزشی شش‌ماهه برای مزدوران خارجی تحت فرمان نیروی قدس سپاه پاسداران، از جمله حوثی‌ها، اختصاص داده شده است.

این آکادمی در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و طی چهار سال، تمام آموزش‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران، از جمله نیروهای نیابتی ایران، به آنجا منتقل شد. اولین دوره آموزشی حوثی‌ها در علوم و فناوری نیروی دریایی در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شد و حوثی‌ها به‌صورت جداگانه از سایر شبه‌نظامیان نگهداری می‌شدند تا از نشت اطلاعات جلوگیری شود.

جزیره فارور، یک جزیره کوچک و غیرمسکونی در وسط خلیج‌فارس تحت کنترل نیروی دریایی سپاه پاسداران، نیز برای آموزش مزدوران رژیم ایران استفاده می‌شود.

دیلی‌تلگراف نوشت: انگلستان روز چهارشنبه، احتمال انجام حملات تلافی‌جویانه به اهداف زمینی در یمن را بررسی کرد.

منابع بریتانیایی و آمریکایی اعلام کرده‌اند که مقامات غربی در حال طراحی گزینه‌هایی برای حمله تلافی‌جویانه، از جمله هدف قرار دادن مواضع شورشیان حوثی در یمن هستند.

حمله سه‌شنبه، که ناو HMS Diamond را هدف قرار داد، خطوط قرمز ائتلاف را زیر پا گذاشت.

منابع در ایران گفته‌اند که خامنه‌ای شخصاً در محاصره دریای سرخ در نوامبر نقش داشته و از تأمین بیشتر سلاح و تجهیزات برای شبه‌نظامیان حوثی حمایت کرده است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید