خبرگزاری فلسطینی وفا: ۶۳کشته و۹۴مجروح بر اثر حملات اسراییل به غزه طی ۲۴ ساعت گذشته. شمار قربانیان در غزه تاکنون ۳۲ هزار و ۸۴۵ کشته و ۷۵ هزار و ۳۹۲ تن مجروح است
نوزدهمین دولت فلسطین به‌ریاست دکتر محمد مصطفی: یکشنبه‌شب در رام‌الله در مقابل محمود عباس رئیس دولت فلسطین  سوگند یاد کرد
آسوشیتدپرس: مردم اسراییل بزرگترین تظاهرات را از زمان آغاز جنگ  برای افزایش فشار بر نتانیاهو برگزار کردند
بردار به‌جانب سر مار
مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا: تا وقتی دولت بایدن با مشکل اصلی یعنی رژیم ایران به‌عنوان سرمار مقابله نکند  شاهد ادامه قیمت دادنهای گزاف آمریکا در منطقه خواهیم بود.
خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد طی ۲۴ساعت گذشته ۶۳تن از فلسطینیان کشته و ۹۴تن مجروح شده‌اند. این منبع گفت که آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۲ هزار و ۸۴۵ کشته و ۷۵ هزار و ۳۹۲ مجروح افزایش یافته است.
خبرگزاری وفا هم‌چنین نوشت: در پی عقب‌نشینی صبح دوشنبه نیروهای اسراییل از بیمارستان شفا و مناطق مجاور آن در غرب شهر غزه، صدها جسد در محوطه این بیمارستان و اطراف آن پیدا شدند.
همزمان رویترز در گزارشی نوشت: ارتش اسراییل پس از یک عملیات دو هفته‌یی از بیمارستان شفا عقب‌نشینی کرد و زمینی پوشیده از ساختمانهای ویران شده را پشت سر گذاشت.
رویترز افزود طی حملات دو هفته گذشته اسراییل به این بیمارستان، بیش از ۴۰۰ فلسطینی کشته و بیش از ۱۰۵۰ خانه ویران شدند».
سی.ان.ان نیز گزارش داد: «یکی از خبرنگاران وفا گفت: «بولدوزرها اجساد مردم را در همه‌جا و در حیاط بیمارستان له کردند. ما خانواده‌های کاملی را پیدا کردیم که کشته شده‌اند و اجساد آنها در خانه‌های اطراف بیمارستان متلاشی شده است».
خبرگزاری وفا گزارش داد: «نوزدهمین دولت فلسطین به‌ریاست دکتر محمد مصطفی یکشنبه‌شب در مقابل محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مقر ریاست‌جمهوری در رام‌الله سوگند یاد کرد. مصطفی متعهد شد که دولت جدیدش به همه فلسطینی‌ها خدمت خواهد کرد و تأکید کرد مرجع سیاسی دولت سازمان آزادیبخش فلسطین و برنامه سیاسی و تعهدات بین‌المللی آن است که در نامه انتصاب دولت جدید توسط محمود عباس مقرر شده است».
به‌دنبال برگزاری این مراسم محمود عباس جلسه‌یی را با دولت جدید فلسطین برگزار کرد و در سخنرانی خود گفت که مسئولیت دولت کنونی شامل کرانهٔ غربی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه است.
او هم‌چنین تأکید کرد: «سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده قانونی مردم ما است و هم‌چنان مسئول امور سیاسی، مذاکرات و مصالحه فلسطین است».
رئیس دولت فلسطین تأکید کرد که کار با طرف‌های عربی و بین‌المللی برای توقف تجاوزات اسراییل به غزه و توقف حملات اشغالگران در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس ادامه دارد.
خبرگزاری وفا روز دوشنبه گزارش داد که محمد مصطفی در مقر نخست‌وزیری در رام‌الله با حضور محمد اشتیه، رسماً مسئولیت‌های خود را در سمت جدیدش به‌عهده گرفت.
محمد مصطفی طی سخنانی از محمد‌اشتیه نخست‌وزیر قبلی و دولتش قدردانی کرد و افزود: «ما به رهبری خود در سازمان آزادیبخش فلسطین به‌رهبری رئیس محمود عباس و مردم خود در بیت‌المقدس، غزه، کرانه باختری و جوامع (فلسطینی در خارج) قول می‌دهیم که به آنها وفادار باشیم و هر آنچه را در توان داریم به‌کار بگیریم.
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید