وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون ۳۴۷۸نفر در غزه کشته شده‌اند و بیش از ۱۲۰۰۰نفر مجروح شده‌اند که اکثر آنها زنان، کودکان و سالمندان هستند. مقامات بهداشتی گفتند که گمان می‌رود ۱۳۰۰نفر دیگر در سراسر غزه زنده یا مرده زیر آوار مدفون شده باشند.
بیش از ۱۴۰۰نفر در اسراییل کشته شده‌اند که اکثر آنها غیرنظامیان هستند.
 
آسوشیتدپرس-  پنجشنبه ۲۷مهر -آخرین اخبار غزه
انتظار می‌رود اسراییل حمله زمینی به غزه را آغاز کند، هر چند مقامات نظامی می‌گویند تصمیمی اتخاذ نشده است.
بیش از یک میلیون فلسطینی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند که تقریباً نیمی از جمعیت غزه است. کسانی که از شمال و شهر غزه می‌گریزند تا به جنوب بروند، در مدارس سازمان ملل متحد یا خانه‌های بستگان خود جمع شده‌اند.
با حملات هوایی اسراییل به نوار غزه، فلسطینیهای آواره به‌طور فزاینده‌یی احساس می‌کنند که هیچ مکانی امن نیست.
رویترز- پنجشنبه۲۷مهر:
تهاجم اسراییل استراتژی خروج مشخصی ندارد.
اعراب می‌ترسند درگیری غزه باعث جنگ منطقه‌یی شود.
بایدن به اسراییلی‌ها نسبت به اشتباهات مشابه آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر هشدار داد.
اسکای نیوز انگلیسی- پنجشنبه ۲۷مهر
به گفته پلیس، «بیش از ۳۰۰نفر» پس از تظاهراتی در کنگره ایالات متحده دستگیر شده‌اند.
تصاویری از واشنگتن دی. سی معترضانی را نشان می‌دهد که بسیاری از آنها از گروه صدای یهودی برای صلح بودند و ساختمان اداری کانن هاوس را پر کردند.
آنها شعار می‌دادند «جهان تماشا می‌کند» و برخی تی‌شرتهایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «یهودیان می‌گویند اکنون آتش‌بس کن» و از دولت فشار می‌آوردند تا در مورد مناقشه اسراییل و حماس اقدام کند.
گروه دیگری از معترضان خیابان Independence - استقلال - را در بیرون ساختمان مسدود کردند.
آسوشیتدپرس- پنجشنبه ۲۷مهر
حملات موشکی فلسطینیان به اسراییل پس از ۱۲ساعت توقف روز چهارشنبه از سر گرفته شد. حملات اسراییل به غزه ادامه یافت، از جمله شهرهایی در جنوب که اسراییل آنها را «مناطق امن» برای غیرنظامیان توصیف کرده بود.
بایدن در سفر کوتاه خود به اسراییل سعی کرد تعادلی بین طرفین نشان دهد حمایت ایالات متحده از اسراییل ایجاد کند و در عین‌حال نگرانی فزاینده‌یی در میان متحدان عرب را در نظر بگیرد.
پس از ورود، بایدن نتانیاهو را در آغوش گرفت و گفت که انفجار بیمارستان به نظر می‌رسد تقصیر اسراییل نبوده و نسبت به رنج غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرد. وی هم‌چنین از کمک ۱۰۰میلیون دلاری بشردوستانه به فلسطینیان در غزه و کرانه باختری خبر داد...
 
خبرگزاری فرانسه ۲۷مهر - توافق شد که مرز غزه برای کمکها باز شود
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از توافقی برای اجازه ورود کمکهای بشردوستانه ضروری به غزه جنگ‌زده، جایی که یک میلیون نفر در بحبوحه حملات هوایی اسراییل خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، علنی کرد. پس از گفتگوهای رو در رو در اسراییل و دیپلماسی تلفنی شدید با مصر، بایدن گفت که از روز جمعه به تعداد محدودی کامیون اجازه عبور از گذرگاه بسته رفح از مصر به غزه داده خواهد شد.
این اولین کمک بین‌المللی خواهد بود که وارد غزه می‌شود از ۷ اکتبر، زمانی که حماس حملات شوک‌آوری را به اسراییل انجام داد و ۱۴۰۰نفر را که عمدتاً غیرنظامی بودند، کشت و حدود ۲۰۰گروگان را گرفت... .
 
آسوشیتدپرس- ۲۷مهر:
بایدن گفت که رئیس‌جمهور مصر با باز کردن گذرگاه و اجازه ورود یک گروه ۲۰کامیونی حاوی کمکهای بشردوستانه موافقت کرد. مقامات کاخ‌سفید گفتند که این کمکها از روز جمعه آغاز خواهد شد.
مصر هم‌چنان باید جاده آن سوی مرز را که در اثر حملات هوایی اسراییل سوراخ شده بود، تعمیر کند.
خالد زاید، رئیس هلال احمر برای شمال سینا گفت که بیش از ۲۰۰کامیون و حدود ۳۰۰۰تن کمک در گذرگاه رفح، تنها راه ارتباطی غزه با مصر، مستقر هستند.
دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل اعلام کرد که این تصمیم پس از درخواست بایدن تأیید شده است. در این بیانیه آمده است که اسراییل تحویل غذا، آب یا دارو از مصر را تا زمانی که محدود به غیرنظامیان در جنوب نوار غزه باشد و به شبه‌نظامیان حماس نروند، «خنثی نخواهد کرد». در این بیانیه هیچ اشاره‌یی به سوخت که به‌شدت برای ژنراتورهای بیمارستانی مورد نیاز است، نشده است.
 
خلاصه اخبار از شب گذشته - چهارشنبه ۲۶مهر
وزارت‌خارجه اتریش روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد کل کشته‌شدگان اتریشی-اسرائیلی به ۴نفر رسید.
اردوغان: شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر به مسئولیت خود عمل نکرد
هشدار تور وینسلند  نماینده صلح سازمان ملل در خاورمیانه‌: خطر گسترش درگیری بین اسراییل و شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه بسیار واقعی و بسیار خطرناک است.
یک خبرنگار رویترز گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه پس از دیداری که کمتر از ۸ساعت به طول انجامید، اسراییل را ترک کرد.
آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید: «در حالی که ما به جمع‌آوری اطلاعات ادامه می‌دهیم، ارزیابی فعلی ما، بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر هوائی، ردیابی و اطلاعات از منبع، این است که اسراییل مسئول انفجار دیروز در بیمارستان غزه نیست».
نماینده آمریکا در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید که ارزیابی ما این است که اسراییل مسئول انفجار بیمارستان غزه نیست.
نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار تشکیل اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برای دیدار بر سر درگیری اسراییل و غزه شد.
ایالات متحده روز چهارشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد. 
رأی‌گیری در مورد متن پیش‌نویس برزیل دو بار در چند روز گذشته به تعویق افتاد زیرا ایالات متحده تلاش می‌کند دسترسی کمک به غزه را میانجیگری کند. ۱۲عضو روز چهارشنبه به این پیش‌نویس رأی مثبت دادند، در حالی که روسیه و انگلستان رأی ممتنع دادند.
لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، پس از رأی‌گیری به شورای پانزده نفری گفت: «ما در میدان هستیم و کار سخت دیپلماسی را انجام می‌دهیم. ما معتقدیم که باید اجازه دهیم این دیپلماسی عملی شود».
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که اظهارات وی مبنی بر این‌که «تیم دیگر»، و نه اسرائیل، مسئول انفجار در بیمارستان غزه است، بر اساس داده‌هایی است که وزارت دفاع آمریکا به او نشان داده است.
مقام امنیتی عراق: حمله پهپادی با هدف قرار دادن پایگاه هوایی حریر که نیروهای آمریکایی را در شمال عراق در آن مستقرند، خنثی شد.
ارتش اسراییل اعلام کرد که در حال پاسخ به تیراندازی به مواضع نظامی خود در منطقه ضریط در امتداد مرز لبنان است.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید