به‌دنبال افشای عملیات نفوذ رژیم آخوندی و شماری از مأموران نفوذی آنها که نشان می‌داد چگونه رژیم آخوندی از طریق مأموران خود با عناوین ساختگی محقق و کارشناس و دانشگاهی و مشاور در ارگانهای مختلف آمریکایی نفوذ کرده، روزنامه آلمانی بیلد نیز از یک فقره دیگر از عملیات نفوذ رژیم تحت عنوان کارشناس در اروپا پرده برداشت.
روزنامهٔ بیلد آلمان ۵مهر۱۴۰۲ در گزارشی دربارهٔ افشای شبکهٔ نفوذی‌های رژیم در آمریکا و اروپا، می‌نویسد: در این ماجرا کارشناسان ظاهراً مستقل ایران در حال گسترش فعالیت‌هایشان تا سنای آمریکا هستند و یکی از آنها عدنان طباطبایی آلمانی-ایرانی است!
طباطبایی سال‌هاست که به‌عنوان یک به‌اصطلاح کارشناس در رسانه‌های آلمانی حضور داشته و خود را «مشاور» وزارت‌خارجه توصیف می‌کند، هر چند که مدت‌هاست به‌دلیل ارتباط آشکارش با رژیم آخوندها مورد انتقاد قرار گرفته است.
اکنون یک شبههٔ جدی آشکار شده است: گفته می‌شود او حتی فعالانه برای آخوندها تبلیغ کرده است. کاری که او می‌خواست انجام دهد: روابط عمومی برای برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران!
گزارش رسانه‌ها از ایمیل‌های فاش‌شده که نام (عدنان) طباطبایی نیز در آنها دیده می‌شود (نشان می‌دهد که) او خدمات خود را به‌عنوان یک نویسندهٔ ناشناس به‌وزارت‌خارجهٔ (رژیم) ایران ارائه می‌کند.
بیلد در بخش دیگری از این گزارش، اضافه می‌کند: پروژه «ابتکار مشترک رژیم ایران و کارشناسان به‌ظاهر مستقل در غرب توسط مصطفی زهرانی، یکی از مسئولان ارشد وزارت‌خارجهٔ (رژیم) ایران و یکی از اعضای سپاه پاسداران هدایت می‌شد. نام این ابتکار: «ابتکار کارشناسان ایران» است.
ایمیل‌های فاش‌شده اکنون نشان می‌دهد که چگونه رژیم ایران به‌طور خاص از ابتکارعمل برای تأثیرگذاری بر سیاست خارجی کشورهای غربی استفاده کرده است. این استراتژی به‌ویژه در ایالات‌متحده موفقیت‌آمیز بود و برخی از کارشناسان حتی مواضع دولتی به‌دست آوردند.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید