دویچه وله:‌ حمله پلیس آلمان به ۵۴ مرکز وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ وابسته به رژیم آخوندی در ۷ ایالت این کشور بخاطر حمایت از حزب الشیطان لبنان 
سرویس‌های اطلاعاتی آلمان بر این باورند که مرکز اسلامی هامبورگ نشان دهنده گسترش نفوذ رژیم در آلمان محسوب می شود.
به گزارش دویچه وله وزارت کشور آلمان اعلام کرد که مقامات آلمان صبح روز پنجشنبه ۵۴ مکان را در هفت ایالت فدرال مرتبط با مرکز اسلامی در سراسر کشور جستجو کردند.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز اسلامی هامبورگ مظنون به «اقدام برخلاف قانون اساسی» و «حمایت از سازمان تروریستی حزب‌الله» است.
نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان گفت مرکز اسلامی هامبورگ مدتها تحت نظارت سرویس‌های اطلاعاتی آلمان بوده است.
به گزارش دویچه وله، وزیر کشور آلمان پس از یورشهای پلیس به این مراکز با تأکید بر این‌که اسلام گرایان افراطی در آلمان را تحت‌نظر دارند افزود: "اکنون زمان آن است که در حالت آماده‌باش و رویکرد سختگیرانه قرار بگیریم. به همین دلیل است که ما هر شبهه منطقی را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم. "
اطلاعات آلمان به نفوذ رژیم ایران مشکوک است.
دویچه وله افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آلمان بر این باورند که مرکز اسلامی هامبورگ که نشان‌دهنده گسترش نفوذ رژیم در آلمان محسوب می‌شود، نفوذ قابل توجهی بر مساجد و انجمنهای خاص دارد یا حتی آنها را کنترل می‌کند.
یکی از مسجدهایی که توسط مرکز اسلامی هامبورگ اداره می‌شود، مسجد امام علی در هامبورگ است که به مسجد آبی معروف است. انجمن کنترل در سال ۱۹۵۳ توسط مهاجران ایرانی تأسیس شد. به‌گفته وزارت کشور، فعالیت‌های این مرکز در راستای گسترش دیدگاههای رژیم ایران است.
 
به‌گزارش رسانه‌های آلمان در این حملة بزرگ، بیش از ۵۰۰نیروی پلیس شرکت داشتند و ۵۸ساختمان در سراسر آلمان مورد حمله قرار گرفت.
در هامبورگ، پلیس آلمان به مسجد آبی همان مرکز اسلامی هامبورگ حمله کرد. ادارة امنیت داخلی هامبورگ در سال‌های اخیر گفته است که این محل «مرکز مستقیم فعالیتهای  رژیم اسلامی حاکم بر ایران» در آلمان به‌شمار می‌رود.
دی‌ ولت گزارش داد که فقط در هامبورگ ۳۰۰نیرو در این حمله حضور داشتند.
دی‌ ولت افزود: «این مسجد تحت نظر اداره حراست از قانون‌اساسی است که می‌گوید، این مرکز به‌عنوان ابزار حکومت ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد».
خبرنگار دی‌ ولت در مقابل مسجد هامبورگ، گفت: «بازرسی‌هایی از بسیاری اطلاعات، شامل کامپیوترها و تلفن‌های موبایل (صورت گرفته است)...».
بیلد آلمان زیر عنوان «عملیات بزرگ علیه بنیادگرایان اسلامی در سراسر آلمان» گزارش داد: «پلیس به خطرناک‌ترین مسجد آلمان یورش می‌برد. سناتور ایالتی هامبورگ این حمله را یک «ضربه سخت» علیه افراطیون اسلامی توصیف کرد.
بیش از ۵۰۰ مأمور پلیس و بازرسان امنیت دولتی ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه به ۵۴ ساختمان در سراسر آلمان یورش بردند. این یک حمله بزرگ به اسلام گرایان خطرناک به‌شمار می‌رود.
بیشترین حملات در هامبورگ صورت گرفت، جایی که بیش از ۲۰۰مأمور در مجموع ۳۲مرکز را جستجو کردند. این مراکز از جمله عبارتند از «مرکز اسلامی هامبورگ»، انجمن «آکادمی اسلامی آلمان» و «انجمن حامیان یک مسجد ایرانی-اسلامی در هامبورگ».
 نانسی فایزر، وزیر کشور گفت که مرکز اسلامی هامبورگ برای مدت طولانی تحت نظارت اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی قرار داشته است.
در محوطه مرکز اسلامی مسجد آبی در هامبورگ مقامات یک اسکنر سه‌بعدی را به داخل ساختمان‌ها بردند. ظاهراً آنها می‌خواهند دقیقاً یک یا چند اتاق را به‌صورت دیجیتالی نقشه‌برداری کنند.
افسران پلیس هم‌چنین به انجمن «مسجد سلمان فارسی» در لانگنهاگن در نیدرزاکسن یورش بردند.
 در برلین چندین محل از صبح پنجشنبه مورد بازرسی قرار گرفت. به گفته یک سخنگو، ۱۶۰نیروی پلیس برای اجرای این اقدامات در برلین مستقر شدند.
در مونیخ، مقامات در ساعت ۵ و ۵۸دقیقه صبح به دفاتر «انجمن اسلامی در بایرن» یورش بردند...».
صبح پنجشنبه تلویزیون هامبورگ از مقابل مرکز صدور بنیادگرایی دیکتاتوری آخوندی در این شهر گزارش داد: «در اینجا یورش بزرگی در جریان است؛ البته چنین یورش‌هایی در سراسر آلمان در ارتباط با مرکز اسلامی هامبورگ صورت می‌گیرد...».
روزنامه ایندیپندنت ۲۵ آبان ۱۴۰۲:دولت آلمان اعلام کرد که پلیس آلمان روز پنجشنبه در تحقیقی از یک مرکز مستقر در هامبورگ که مظنون به ترویج ایدئولوژی رژیم ایران و حمایت از فعالیت های حزب الله است، به ۵۴ مکان در سراسر کشور یورش برد.
وزارت کشور آلمان گفت که مرکز اسلامی هامبورگ مدتهاست  که توسط سازمان اطلاعات داخلی آلمان تحت نظارت است. هدف از فعالیت‌های این گروه تبلیغ دیدگاههای ولی فقیه رژیم ایران است.
مقامات در حال بررسی هستند که آیا می توان آن را ممنوع کرد یا خیر، و وسایل کشف شده در طول جستجو مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
حملات روز چهارشنبه در هامبورگ و شش ایالت دیگر آلمان - بادن- وورتمبرگ و باواریا در جنوب، برلین، و هسن، نوردراین وستفالن و نیدرزاکسن در غرب و شمال غربی انجام شد. علاوه بر مرکز اسلامی هامبوگ، تحقیقات همچنین پنج گروه دیگر را نیز هدف قرار می دهد که مظنون به عضویت در سازمان های فرعی آن هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید