گسترش جو ترور و وحشت در اروپا خواسته آخوندهای حاکم بر ایران است.
اطلاعیه کمیته فرانسوی ایران دموکراتیک-۱۹ آبان ۱۴۰۲
روز پنجشنبه ۹ نوامبر آقای آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت و معاون پارلمان اروپا (۱۹۹۹ – ۲۰۱۴) در مادرید در نزدیکی منزلش هدف یک سوءقصد تروریستی قرار گرفت و از ناحیه صورت به‌شدت مجروح شد. وی متعاقباً تحت عمل جراحی قرار گرفت.
خبر این اقدام تروریستی بشکل گسترده منتشر شد و خبرگزاریها و رسانه‌های مهم جهان به آن پرداختند. رهبران اروپایی مانند رئیس پارلمان اروپا، نخست‌وزیر اسپانیا، نخست‌وزیر ایتالیا و اکثرنمایندگان پارلمان اروپا این جنایت را محکوم کرده آرزوی سلامتی سریع برای آقای ویدال کردند.
آقای ویدال کوادراس از روی تخت بیمارستان سوءظن خود به دست داشتن رژیم حاکم بر ایران در سوءقصد علیه خود را پنهان نکرد. هم‌اکنون پلیس اسپانیا با در نظر گرفتن این احتمال تحقیقات خود در این زمینه را ادامه می‌دهد.
آقای ویدال کوادراس بر اساس پرنسیپ‌های آزادیخواهانه و انسانی خود، مستقل از وابستگی حزبی‌اش طی نزدیک به دو دهه از دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران و از حق مقاومت در برابر فاشیسم دینی دفاع کرده و می‌کند. این پایمردی احترام عظیم مردم ایران نسبت به این شخصیت برجسته اروپایی را برانگیخته است و در نقطه مقابل وی را آماج کین توزی آخوندهای حاکم بر ایران کرده که در شروع سال جاری اعلام کردند به‌دلیل حمایتش از مقاومت مردم ایران در لیست سیاه آنها قرار گرفته است.
کمیته فرانسوی ایران دموکراتیک سوء‌قصد به جان آلخو ویدال کوادراس را قویاً محکوم کرده نسبت به‌هر گونه تلاش برای گسترش جو ترور و ایجاد وحشت در میان آزادیخواهان و حامیان دموکراسی و آزادی در جهان هشدار می‌دهد.
نباید اجازه داد ارتجاع و دیکتاتوری قلمرو دموکراسی و آزادی را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده و سرکوب آزادی را فراتر از مرزهای خود گسترش دهد.
کمیته فرانسوی ایران دموکراتیک
۱۹آبان ۱۴۰۲
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید