کمیته دوستان ایران آزاد علیه بنیادگرایی در کشورهای نوردیک
فراخوان فوری اقدام بین‌المللی: 
محکومیت موج اعدام‌های رژیم ایران
اعدام سه تن از زندانیان قیام صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی را که صبح امروز جمعه به دستور خامنه‌ای علی‌رغم فراخوانهای داخلی و بین‌المللی در اصفهان انجام شد، به‌شدت محکوم می‌کنیم.
ما از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهیم که موج اعدامها را محکوم کرده و اقدامات فوری و مؤثری برای وادار کردن رژیم آخوندی به توقف چرخه دستگیری، شکنجه و اعدام انجام دهند.
علاوه بر این، باید اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی برای اعمال فشار بر رژیم ایران برای اصلاح سیاست‌های ظالمانه‌اش در نظر گرفته شود. تحریم‌هایی که افراد و نهادهای کلیدی درگیر در نقض حقوق‌بشر را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند به‌عنوان یک عامل بازدارنده عمل کنند و نشان دهند که جامعه بین‌المللی در همبستگی با مردم ایران ایستاده است.
در حالی که این اعدامها به‌عنوان یادآوری مطلق بی‌اعتنایی رژیم به حقوق‌بشر و عزم آنها برای چسبیدن به قدرت به هر قیمتی است، مهم است که اذعان کنیم که این اقدام مردم ایران را در تلاش برای آزادی، عدالت و اصلاحات دموکراتیک منصرف نکرده است.
جامعه بین‌المللی، از جمله دولتها و سازمان ملل متحد، باید از این لحظه استفاده کنند تا رژیم ایران و رهبران آن را در قبال اقدامات خود پاسخگو بدانند. نقض فاحش حقوق‌بشر نباید بدون توجه یا بدون مجازات بماند. دولتهای جهان باید در محکومیت این اعدامها متحد شوند و رژیم ایران را برای احترام به حقوق و آزادیهای اساسی شهروندانش تحت فشار قرار دهند.
دوستان ایران آزاد و علیه بنیادگرایی
۱۹ مه ۲۰۲۳
کیمو ساسی، رئیس مشترک دوستان ایران آزاد نوردیک
وزیر سابق اروپا و تجارت خارجی - فنلاند
گیر هارده، رئیس مشترک دوستان ایران آزاد -نوردیک
نخست وزیر سابق - ایسلند
ادوارد سولنز، رئیس مشترک کمیته دوستان ایران آزاد - نوردیک
وزیر سابق محیط‌زیست - ایسلند
لارش ریسه، رئیس مشترک کمیته دوستان ایران آزاد- نوردیک
نماینده سابق کمیته روابط خارجی پارلمان - نروژ
استفان گودستاینسون، رئیس مشترک کمیته دوستان ایران آزاد - نوردیک
شخصیت حقوق‌بشری – ایسلند    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید