به‌گزارش نیویورک تایمز در بحبوحه تشدید نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری اسراییل و گروه‌های فلسطینی در غزه و احتمال تبدیل آن به جنگی منطقه‌ای، واشنگتن پیام‌های شفاف و قاطعی برای ایران ارسال کرد.

مسئولان آمریکایی فاش کردند که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از طریق شرکای منطقه‌یی از جمله ترکیه، با ارسال پیام‌هایی برای تهران و حزب‌الله، اعلام کرد که ایالات متحده مصمم است در صورت انجام حملات از سوی آنها علیه اسرائیل، وارد مداخله شود.

به گزارش «نیویورک تایمز»، مقامات مزبور اعلام کردند که واشنگتن این پیام‌ها را به شکلی شفاف منتقل کرده است و در صورت حمله ایران و حزب‌الله به اسرائیل، آماده است تا علیه آنها مداخله نظامی کند.

این هشدارها زمانی مطرح شده است که آب‌های مدیترانه، حضور پرتعداد ناوهای هواپیمابر عظیم آمریکایی و حتی زیردریایی‌های هسته‌یی را در راستای تدارک آمادگی به‌منظور حفاظت از پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه و مداخله اضطراری متناسب با شرایط احتمالی، شاهد است.

این پیام‌ها هم‌چنین در ادامه هشدارهای سیاسی علنی و رسمی از سوی مقامات آمریکایی است که آخرین آنها توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شد که روز گذشته از اسراییل و سپس از کرانه باختری و عراق نیز بازدید کرد.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید