رویترز- آخرین خبرها از درگیری در غزه و اسراییل 
منابع وزارت بهداشت غزه به رویترز می‌گویند ۵۰۰فلسطینی در حمله هوایی اسراییل به بیمارستان اهلی کشته شدند.
رسانه‌های دولتی فلسطین گزارش دادند که محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین در پی حمله هوایی مرگبار به بیمارستانی در غزه که در روز سه‌شنبه منجر به کشته شدن دستکم ۵۰۰فلسطینی شد، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
محمود عباس دیدار برنامه‌ریزی شده خود با رئیس‌جمهور بایدن آپ را به‌نقل از یک مقام فلسطینی لغو کرد.
در بیانیه سازمان آزادیبخش فلسطین در واکنش به این حمله آمده است: آنچه در حال وقوع است نسل‌کشی است. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که فوراً برای توقف این کشتار مداخله کند. سکوت دیگر قابل‌قبول نیست. 
مقامات بهداشتی در غزه اعلام کردند که حمله هوایی اسراییل در روز سه‌شنبه صدها نفر را به بیمارستانی در شهر غزه کشت و سازمان ملل نیز گفت که حمله اسراییل به یکی از مدارس این شهر که به‌عنوان سرپناه استفاده می‌شد نیز هدف قرار داد.  
قطر، ترکیه، مصر، کانادا و اردن حمله هوایی اسراییل به بیمارستان غزه را به‌شدت محکوم کردند.
بهداشت جهانی حمله به بیمارستان اهلی را محکوم کرد.
سخنگوی سوناک نخست‌وزیر انگلیس: نخست‌وزیر با امیر قطر گفتگو کرد و درباره چگونگی اطمینان از عبور امن کمک‌ها به غزه و آزادی گروگانها بحث کرد.
وزارت بهداشت فلسطین روز سه‌شنبه اعلام کرد که از  ۷ اکتبر تاکنون حدود ۳۰۰۰فلسطینی در نوار غزه کشته و ۱۲۵۰۰مجروح شده‌اند.
 
البلد مصر: دو تن از اعضای ارشد حماس به‌نامهای تیسیر ابراهیم، رئیس قضاییه حماس و وائل الزرد و کلیه اعضای خانواده‌شان در جریان بمباران محل سکونتشان در غزه کشته شدند
رویترز: اردن میزبان یک نشست چهارجانبه در امان با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران مصر و فلسطین است
تلویزیون الحدث: به گزارش وزارت دفاع اسراییل، در جریان بمباران شب گذشته غزه توسط اسرائیل، یک مقر نظامی حماس و مسئول گذرگاهها و معابر آن به‌نام فؤاد ابو بطیحان کشته شد
امانوئل ماکرون: فرانسه کاملاً بسیج شده تا با شرکای خود برای آزادی گروگانهای فرانسوی که در دست حماس هستند کار کند. دست کم ۱۳تبعه فرانسه پس از حمله حماس مفقود شده‌اند.
دفتر رسانه‌یی دولتی حماس روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان فلسطینی در حملات هوایی اسراییل در جنوب غزه در ۲۴ساعت گذشته به ۸۰نفر رسیده است.
دبیرکل سازمان ملل با بدتر شدن وضعیت بشردوستانه غزه، از مصر دیدن می‌کند.
رسانه‌های دولتی: اردن میزبان یک نشست چهارجانبه در امان با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران مصر و فلسطین است.
 
وال استریت ژورنال: شورای امنیت سازمان ملل‌متحد قطعنامه روسیه در غزه را رد کرد. قطعنامه روسیه به‌حماس اشاره نکرده بود.
سازمان ملل: سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد، حمله اسراییل به غزه را قتل‌عام علیه غیرنظامیان بی‌گناه خواند. ۳چیز مورد نیاز است: توقف حمله اسراییل به فلسطینیها، اجازه دسترسی بلامانع به کمکهای بشردوستانه در سراسر غزه، و توقف انتقال اجباری مردم.
ریاض منصور: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک عملیات نظامی نیست، بلکه یک حمله تمام‌عیار علیه مردم و قتل‌عام علیه غیرنظامیان بی‌گناه است.
توئیتر جو بایدن: روز چهارشنبه، من به اسراییل سفر خواهم کرد تا در همبستگی با اسراییل باشم.
واشنگتن تایمز: سناتور میچ مک کانل می‌گوید نفوذ خارجی آمریکا در پاسخ به اسراییل در خطر است. پیگیری ناامیدانه برجام قدرت بازدارندگی ما را در برابر بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان تضعیف کرده است.
سی.ان.ان: رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا برای دیدار با رئیس ستاد ارتش اسراییل وارد این کشور شد.
سی.ان.ان: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه پیش‌نویس قانونی است که در صورت گسترش درگیری اسراییل و حماس، اقدام از جانب نیروی نظامی آمریکا را مجاز می‌کند.
مایکل مک کال نماینده کنگره آمریکا: ما وضعیتی در خاورمیانه داریم که روزبه‌روز با شدت بیشتری در حال افزایش است. رژیم ایران قبلاً تهدید کرده است که اگر اسراییل برود غزه آنها وارد خواهند شد.
وال استریت ژورنال: مقام‌های دفاعی آمریکا گفتند ارتش این کشور تقریباً ۲۰۰۰ سرباز را برای آماده شدن جهت استقرار احتمالی در حمایت از اسراییل انتخاب کرده است.
وال استریت ژورنال: مقامات گفتند تعداد کشته‌شدگان فلسطینی ۲هزار و ۸۰۸نفر است. تعداد شهروندان آمریکایی کشته شده به ۳۰نفر افزایش یافته است.
 
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: تاکنون ۲هزار و ۸۰۰فلسطینی در حملات هوایی اسراییل کشته و ۱۰هزار نفر زخمی شده‌اند.
نیویورک تایمز نوشت: غزه اعلام کرد دست‌کم ۳هزار و ۷۳۱ساختمان در اثر حملات اسراییل به‌طور کامل تخریب شده است. ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، طی نامه‌یی که برای اعضای شورای امنیت ارسال شد، خواستار برقراری فوری آتش‌بس، لغو انتقال اجباری غیرنظامیان فلسطینی و ارسال فوری کمکهای انسان‌دوستانه به غزه شد.
رویترز به‌نقل از ایستگاه رادیویی وابسته به حماس گزارش داد: اسراییل گذرگاه مرزی رفح، جنوب غزه را گلوله‌باران کرد.
سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد رئیس اطلاعات حماس در خان یونس را به‌قتل رسانده است.
در همین حال رویترز گزارش داد: حماس به‌دنبال آزادی اسرای فلسطینی است و می‌گوید اسیران غیراسراییلی را آزاد می‌کند
سخنگوی حماس گفت حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسیر اسراییلی در غزه هستند.
وزارت‌خارجه ترکیه پس از تماس تلفنی با اسماعیل هنیه گفته است احتمال آزادی گروگانهای غیرنظامی وجود دارد.
رویترز به‌نقل از خالد مشعل، رهبر پیشین حماس نوشت: اسرای اسراییلی شامل افسران عالی‌رتبه لشکر غزه است. وی افزود: ۶هزار زندانی مرد و زن در زندانهای اسراییل وجود دارد که ما می‌خواهیم آنها را در ازای اسرای اسراییلی آزاد کنند.
از سوی دیگر انگلستان خانواده‌های کلیه کارمندان سفارت خود در بیروت را به‌خاطر شرایط جنگی از لبنان خارج کرد.
بنا به خبر دیگری شب گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمریکا، انگلستان و فرانسه طرح روسیه برای برقراری آتش‌بس فوری در اسرائیل را وتو کردند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید