پاسدار علی لاریجانی رئیس قبلی مجلس ارتجاع و مشاور خامنه‌ای درباره دعوت نشدن رژیم به کنفرانس قاهره و نگرانی آخوندها از عواقب جنگ‌افروزیها گفت: توصیه مان این است که در شرایط فعلی موضوع محدود بشود و بنشینند یک راه‌حلی برای فعلاً این منازعه پیدا کنند ولی ظاهراً تابه‌حال دنبال نکردند.

وی هم‌چنین به همدستی خودش با جلاد قاسم سلیمانی پرداخت و نقشه رژیم برای جنگ‌افروزیها در منطقه را برملا کرد.

پاسدار علی لاریجانی ۲۹ مهر ۱۴۰۲ در گفتگو با تلویزیون حکومتی افق:

مجری: آقای دکتر در این نشستی که در قاهره برگزار شد ایران و سوریه حضور نداشتند این رو چطور ارزیابی می‌کنید نظرتون راجع بهش چیه؟ آیا غیبت ایران در نشست‌های این‌چنینی پیامی برای ما دارد؟ آیا تبعاتی برای کشورهای برگزار کننده این طور نشستها دارد؟

لاریجانی: اینهم باز چیز بی‌سابقه‌یی نیست یک زمانی یادتان است کنفرانس مادرید را گذاشتند برای حل مسأله فلسطین با عجله همه را جمع کردند باز هم ایران رو دعوت نکردن حل شد؟

بنظر نکته‌یی که آقا فرمودند که نمی‌شه این نگرانی و اضطراب در واقع نیروهای مسلمان را جلویش رو گرفت تاب نمی‌آورند یک واقعیتی است شما وقتی هواپیمای باری هی دارید نیرو و سلاح و آدم می‌فرستید اونجا طبعاً طرف مقابل هم همین کار رو می‌کنه پس می‌خواهید حل مسأله را پس از توسعه بحران حل کنید اگر پس از توسعه بحران است دو طرف بحران دامن می‌زنند بعد یک جا دیگه می‌نشینند ولی نمی‌تونید بگویید ما توسعه می‌دهیم دیگری توسعه نمی‌دهد ما توصیه مان این بود که راه‌حل اول را بپذیرید یعنی در شرایط فعلی موضوع محدود بشه و بنشینند یه راه راه‌حلی برای فعلاً این منازعه پیدا کنند ولی ظاهراً تابه‌حال دنبال نکردند.

مجری: حضرت‌عالی با شهید حاج قاسم سلیمانی هم در ارتباط بودید و به نظر می‌رسه که در بزنگاه‌هایی مثل همین الآن احتمالاً هماهنگی‌های جدی وجود داشته طرز تفکر حاج قاسم رو برای ما بگید آیا ایشون هم مثلاً به این فکر می‌کردند که مقاومت باید ادامه بده تا برساند به یک جایی که طرف مقابل حاضر بشه بیاید به پای میز مذاکره؟

پاسدار لاریجانی: عرض می‌شود که حالا نه به این تعبیر ولی ایشان که خب یک فرد استثنایی بود در کشور ما و بعد بلکه در منطقه ذهن روشنی داشت نسبت به مقاومت خوب پایه‌هایی هم که او گذاشت پایه‌های بسیار خوبی بود و نکته‌یی که ایشان داشت و تو جنگ سی و سه روزه هم کاملاً ما هم ارتباط نزدیکی با ایشان داشتیم آن موقع من دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم تقریباً روزانه مرتبط بودیم سر این قضایا او صحنه رو شامل حل و فصل و مبارزه با هم می‌دانست..

خب ارتباطاتی بود برای این‌که حل و فصل بشه اون زمان هم برخی از کشورها این شبیه به همین وتوهایی که این روزها می‌کنند اون زمان هم بود من یادم بود..

🙏لطفا به اشتراک بگذارید