وال استریت ژ‌ورنال ۱۳ آذر در سرمقاله امروز خود درباره گسترش جنگ‌افروزی توسط رژیم آخوندی از طریق شبه‌نظامیان وابسته به خودش در یمن نوشت: نیروهای نیابتی رژیم ایران به به تهدید علیه آمریکا در خاورمیانه ادامه می‌دهند که تازه‌ترین آن حملات شبه‌نظامیان حوثی در یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ است که در جریان آن یک کشتی جنگی آمریکایی مجبور شد برای دفاع از خود اقدام کند.
وال استریت ژورنال افزود: فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز یکشنبه در توئیتی اعلام کرد که ناو یو.اس.اس کارنی به تماس‌های اضطرار کشتی‌های تجاری پاسخ داد و در عین‌حال حملات به ۳ کشتی تجاری مختلف را ردیابی کرد. ناوشکن کارنی که مجهز به موشکهای هدایت‌شونده است پهپاد حوثیها را سرنگون کرد. حوثی‌ها که برای تسلیحات و آموزش روی رژیم ایران حساب می‌کنند، هرگز بدون تأیید تلویحی یا صریح سپاه پاسداران این حملات را انجام نمی‌دهند. این بخشی از کارزار نیابتی رژیم ایران است.
وال‌استریت ژورنال در ادامه می‌نویسد: دولت جدید آمریکا حوثی‌ها را از فهرست سازمانهای تروریستی خارج کرد. این بخشی از دلجویی از رژیم ایران در کاخ‌سفید بود، و اکنون می‌توانیم نتایج این تصمیم را ببینیم که به چیزی منجر شده است.
وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد: جان کربی، سخنگوی کاخ‌سفید اخیراً گفته است که ایالات متحده ممکن است حوثی‌ها را به فهرست تروریسم بازگرداند. اگر هدف از این هشدار بازدارندگی حوثیها از حملات بیشتر به کشتی‌ها بوده، به نظر می‌رسد که شکست‌خورده است.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید