مارتین گریفیث معاون دبیرکل ملل متحد در امور بشردوستانه روز سه‌شنبه ۹آبان در شبکهٔ ایکس، نوشت: «امروز صبح این فرصت غم‌انگیز را داشتم که با خانواده‌های غزه تلفنی صحبت کنم. آنچه آنها از ۷اکتبر متحمل شده‌اند فراتر از ویرانگر است. وقتی یک کودک ۸ساله به شما می‌گوید که نمی‌خواهد بمیرد، سخت است احساس درماندگی نکنید».

آژانس ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی اعلام کرد که از شروع جنگ، ۶۴تن از کارمندانش در غزه کشته شده‌اند.

ژولیت توما Juliette Touma مدیر ارتباطات این ارگان ضمن اعلام این خبر در حساب ایکس خود، نوشت: «همکار ما سمیر همراه با زن و هشت کودکش کشته شد. ۶۴تن از همکاران ما در غزه کشته شده‌اند. آژانس ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی هرگز بدون آنها مثل قبل نخواهد بود».

اسکای نیوز روز سه‌شنبه ۹آبان در گزارشی از حمله اسراییل به اردوگاه جبالیا نوشت: برخی منابع مطبوعاتی فلسطینی اعلام کردند که بر اثر بمباران اردوگاه جبالیا واقع در شمال باریکه غزه حداقل ۱۰۰ فلسطینی کشته و دهها تن مجروح شدند. در این تصاویر اولیه می‌توانیم برخی صحنه‌ها را ببینیم. منابع فوق گفتند که بمباران انجام شده علیه یک مربع مسکونی در اردوگاه جبالیا انجام گرفته است. آنها احتمال می‌دهند که تعداد قربانیان بیشتر بشود. تصاویری که مشاهده می‌کنید بعد از بمباران اردوگاه جبالیا را نشان می‌دهد. همان‌طور که گفتیم منابع می‌گویند آمار اولیه نشان می‌دهد که بر اثر بمباران اسراییل که همزمان با حمله زمینی انجام گرفته ۱۰۰نفر کشته شده‌اند.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید