نیویورک تایمز روز ۱۰آذر در گزارشی از شروع مجدد جنگ در غزه و اسراییل نوشت: هدف بعدی اسراییل جنوب غزه است.
آمریکا خواستار خویشتنداری است. مقامات آمریکایی به اسراییل تصریح می‌کنند که نمی‌تواند عملیاتی را در جنوب دنبال کند که همان عواقب ویرانگری را در شمال داشته باشد.
حتی قبل از پایان آتش‌بس موقت بین اسراییل و حماس در اوایل روز جمعه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، متعهد شده بود که «تا آخر» بجنگد.
تا ظهر، اسراییل جنگ را با حملات هوایی در سراسر غزه، از جمله در جنوب که هزاران غیرنظامی را به فرار فرستاده بود، از سر گرفته شد. اکنون، از آنجایی که انتظار می‌رود آخرین مرحله حمله اسراییل جنوب غزه را هدف قرار دهد، نتانیاهو با مجموعه جدیدی از فشارها مواجه است... .
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روز جمعه گفت که اسراییل به‌طور فزاینده‌یی پذیرای درخواست‌های آمریکا برای اصلاح طرح‌های جنگی خود است. به‌عنوان بخشی از این تغییر، اسراییل به‌جای تلاش برای انتقال تعداد زیادی از مردم به یک منطقه امن تعیین شده، در نظر داشت عملیات جنگی را در مناطق خاصی از غزه برای محافظت از غیرنظامیان محدود کند... .
اسراییل طی عملیات زمینی ۴هفته‌یی خود، بخشی از حضور نظامی حماس در شمال را نابود کرد، زیرساخت‌ها و خانه‌های آنجا را ویران کرد و هزاران فلسطینی کشته شده‌اند.
اسراییل می‌گوید حدود ۵۰۰۰جنگجوی حماس را کشته است... .
سازمان ملل می‌گوید ۱.۸میلیون نفر در نوار غزه یا حدود ۸۰درصد جمعیت، آواره شده‌اند.
تحلیل‌های ماهواره‌یی نشان می‌دهد که بیش از ۶۰۰۰۰ساختمان آسیب دیده یا ویران شده است. یک مقام ارشد سازمان ملل گفت که آخرین برآوردها نشان می‌دهد که تا ۶۰درصد ساختمان‌ها در شمال ویران شده‌اند... .
یکی دیگر از مقامات ارشد آمریکایی که به‌شرط فاش نشدن نامش برای بحث در مورد مذاکرات حساس صحبت کرد، گفت که گفتگوها با اسراییل بر ایجاد مناطق موسوم به غیرنظامی متمرکز بوده است، جایی که مردم غزه‌ عمدتاً در جنوب پناه گرفته‌اند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید