مردم فلسطین و جنبش ملی آنها وظیفه‌شان این نیست 
که وارد جنگ برای هر طرف منطقه‌ای و یا بین‌المللی وکالتی بشوند 
دکتر احمد المجدلانی عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفتگو با العربیه در پاسخ به سؤالی درباره مواضع سخنگوی سپاه خامنه‌ای درباره جنگ در غزه گفت: 
مردم فلسطین و جنبش‌ملی آنها نقش‌شان و وظیفه‌شان نیست که وارد جنگ‌وکالتی بشوند برای هر طرف منطقه‌ای و یا بین‌المللی که باشد. مردم فلسطین آرمان خودشان را دارند که آزادی فلسطین و پایان‌دادن به اشغالگری اسراییل و برقراری کشور مستقل فلسطین است. و هر طرفی که می‌پذیرد ابزاری برای اداره جنگهای نیابتی باشد و برای دفاع از منافع طرف دیگری عمل کند و مردم فلسطین و منافع ملی و عالیه مردم فلسطین را در معرض خطر و نابودی قرار دهد این قابل‌قبول نیست و مطلقاً نه در فرهنگ فلسطین است و نه در تاریخ جنبش فلسطین وجود داشته است. 
در هر صورت موضع رژیم ایران برای مردم فلسطین و برای تاریخچه جنبش ملی فلسطین و برای شهدای مردم فلسطین و فداکاریهایی که کرده‌اند و قربانی‌هایی که الآن داده‌اند توهین‌آمیز است. و مردم فلسطین نباید قیمت هر گونه خونخواهی و یا انتقام گیری شخصی بدهند هر کسی که باشد و در هر کشوری که باشد. 
 
اسکای نیوز عربی در گزارشی تحت عنوان «پس از انکار و انکارهای طولانی، بالاخره اذعان شد»، گفت: به اعتراف سخنگوی سپاه پاسداران ایران عملیات ۷ اکتبر بخشی از عملیات انتقام جویانه ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، بوده است. همان سخنگوی سپاه پاسداران خط و نشان کشید که ایران حق پاسخ در زمان و مکان مناسب به ترور رضی موسوی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران که توسط اسراییل در سوریه به‌قتل رسیده را برای خود محفوظ می‌دارد. این اعتراف درها را برای محاسبات و زمان‌بندی آن، روشهایش و سناریوهای تقابلی ان باز می‌کند. 
اسکای نیوز افزود: همه انکارها پس از اعتراف رژیم ایران به دخالت در حمله ۷ اکتبر در یک دوراهی جدیدی قرار می‌گیرد، اما تاکنون سناریوی روشنی در مورد آنچه که در پی خواهد آمد وجود ندارد. 
 
توضیح ظریف وزیر خارجه قبلی رژیم در مجلس ارتجاع:
ما یک دستگاهی نیستیم که سر خود عمل کنیم. مگر می‌توانیم ما تو این کشور کاری را بکنیم بدون این‌که گزارش بدهیم؟ 
دوشنبه ۱۴آبان ۹۷
 
مجلس ارتجاع - ۱۴ آبان ۹۷
حاجی دلیگانی: چرا شما رفتید بعد از برجام قراردادهای جدیدی را ضمیمه برجام کردید؟ حالا شما توضیح جزیی‌اش را ندادید ا
 
مجلس ارتجاع – ۱۴ آبان ۹۷
جواد ظریف: 
ما یک دستگاهی نیستیم که سر خود عمل کنیم. اولاً که این مذاکرات مذاکرات در حوزه هسته‌یی است ماهها این مذاکرات ادامه داشته نه این‌که در یک جلسه فرانکفورت دوستان ما نشستند و این نتیجه‌گیری را کردند این مذاکرات در هیأت نظارت گزارش‌شده در دبیرخانه شورای امنیت گزارش‌شده در دبیرخانه شورای امنیت بررسی شده زیر و بالا شده پایین و بالا شده در هیأت نظارت گزارش‌شده 
 مگر می‌توانیم ما تو این کشور کاری را بکنیم بدون این‌که گزارش بدهیم؟
 
 باید همه ما قدر‌دان این مردم باشیم نشان دادند که این مردم با نظامند نشان دادند که تبلیغات آمریکائی‌ها تبلیغات گروه‌های ضد‌انقلاب بی‌تأثیر است و این نظام دست‌خوردنی نیست به حول قوه الهی بیائیم این اقتدار نظام را این اقتدار مردم را این اقتدار رهبری را این بزرگی این مردم را زیر سؤال نبریم
 
مسعود رجوی - ۲۷ آبان ۱۴۰۲
خامنه‌ای گفت: میدان، میدان غزه و اسراییل نیست، میدان حق و باطل است!
شورشگران گفتند: میدان ما ایران و سر مار در تهران است
خامنه‌ای و کارگزاران و سرکردگانش به شیوهٔ «من نبودم دستم بود، تقصیر آستینم بود» 
دوبله‌خوری پیشه کرده‌اند تا سود جنگ‌افروزی را ببرند اما برای آن قیمتی ندهند
خامنه‌ای، دلواپسان نظام و اصلاحاتی‌ها از خاتمی و روحانی و لاریجانی تا ظریف و نوهٔ خمینی را در جوال کرده به ریش آنها می‌خندد تا در هول جنگ و ترس از سرنگونی از آنها سواری بگیرد و قیمتی ندهد
یک‌دست و بی‌دریغ از موضع‌گیریهای «تند» و «تحریک‌آمیز» پرهیز می‌دهند 
شورشگران و خلق قهرمان اما قیمت را از خلیفهٔ ارتجاع وصول می‌کنند و از گلویش بیرون می‌کشند
بحران و جنگی را که او می‌خواهد به بیرون صادر کند باید با آتش به درون بیت‌العنکبوت برگرداند
قیـام خلق خاموشی نمی‌پـذیرد 
شورشگـران پیـروزی می‌سـازند
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید