مرگ مشکوک جواد روحی زندانی قیام در زندان نوشهر
در شرایطی که رژیم برای جلوگیری از قیام دست به هر جنایتی می‌زند
 
در حالی‌که رژیم آخوندها برای ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از بالا‌گرفتن قیام و سقوط محتوم، هر روز به جنایت جدیدی دست می‌زند، قضاییه جلادان از درگذشت زندانی قیام جواد روحی در زندان نوشهر خبر داد. خبرگزاری قضاییه رژیم نوشت: «بر اساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر، جواد روحی... ساعت ۳: ۴۵ بامداد پنج‎شنبه، ۹شهریور، در زندان به‌دلیل تشنج به بیمارستان بهشتی نوشهر منتقل شد. با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند... . جواد روحی با حکم دادگاه ساری به اعدام محکوم شده بود و پرونده وی در حال رسیدگی بود» (خبرگزاری میزان – ۹شهریور).
کشتن زندانیان قیام زیر شکنجه، مسموم کردن و یا سر به نیست کردن آنها توسط جلادان خامنه‌ای یک امر روتین است و تاکنون شمار قابل توجهی از زندانیان با همین شیوه‌ها در زندان و یا پس از آزادی، به‌قتل رسیده‌اند.
 
جواد روحی، ۳۵ساله اهل آمل در آذر ۱۴۰۱دستگیر و در زندان سپاه تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت، به‌نحوی که قدرت تکلم خود را از دست داده بود. او به اتهامات آخوند‌ساخته افساد فی الارض و محاربه به ۳بار اعدام محکوم شد ولی رژیم به‌دلیل اعتراضات داخلی و بین‌المللی نتوانست این حکم را به اجرا در بیاورد. خبرگزاری قضاییه جلادان روز ۲۰ دیماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: «جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشگران و افراد حاضر در تجمع را برعهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب می‌کرده است»...
 
خانم مریم رجوی با تأکید بر این‌که رژیم در وحشت از قیام و سرنگونی دامنه سرکوب و اختناق را به همه زندانها و دانشگاهها و خانواده‌های زندانیان و شهدا گسترش داده است، از کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد و عموم مراجع بین‌المللی خواستار محکومیت جنایات رژیم علیه زندانیان و تحقیق پیرامون چگونگی مرگ جواد روحی شد. خانم رجوی از عموم جوانان خواست در مقابل جنایات این رژیم به‌ویژه علیه زندانیان قیام و زندانیان سیاسی دست به اعتراض بزنند.
 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹شهریور ۱۴۰۲ (۳۱ اوت ۲۰۲۳)
     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید