استرون استیونسون نماینده پیشین پارلمان اروپا از اسکاتلند
هماهنگ کننده کارزار تغییر در ایران
ما هشدار دادیم آزادی دیپلمات تروریست رژیم ایران در یک معامله رسوا
منجر به اقدامات تروریستی بیشتر خواهد شد
تلاش هولناک برای ترور دوست بزرگ من، آلخو ویدال کوادراس، در مادرید، جلوه‌ای ظالمانه از احساس معافیت رژیم ایران در اروپا است. 
ما هشدار دادیم که آزادی دیپلمات‌های محکوم به تروریسم رژیم ایران، در یک معامله رسوای مبادله زندانیان با آخوندها، تنها منجر به اقدامات تروریستی بیشتر خواهد شد و امروز روشن‌ترین شواهد ممکن را در اختیار داریم. 
بهترین آرزوها را برای آلخو و خانواده‌اش دارم. بهبودی سریع او امید است سقوط این رژیم شیطانی را تسریع کند
یان زهرا دیل نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک: حمله مرگبار علیه نماینده و نایب رئیس پیشین پارلمان اروپا آلخو ویدال کوادراس در مادرید شوکه کننده است. من سالهاست که او را می شناسم. از زمان حزب مردم و همچنین از کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا . آرزو می کنم که او سریعا بهبود یابد . تروریستهایی که این کار را کردند باید به عدالت سپرده شوند
درک یان اپینک عضو کمیته‌های خارجی و دفاع پارلمان هلند در حساب ایکس خود نوشت: «ویدال کودراس را به‌خوبی از پارلمان اروپا می‌شناسم.. هم‌چنان با او در جلسات ایران آزاد دیدار می‌کنم. برایش آرزوی بهبودی عاجل دارم».
خبرگزاری ای اف ای اسپانیا 18 آبان 1402   
شورای ملی مقاومت ایران که سال‌ها با آلخو ویدال کوادراس ارتباط دارد، پس از یادآوری خصومت رژیم تهران با وی، که در قرار دادن نام وی در لیست تروریستی اش درنگ نداشته حملة امروز به این سیاستمدار اسپانیایی را «به شدت» محکوم کرد. 
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران یادآور شد که همگان از «دشمنی شدید رژیم آخوندی» با ویدال کوادراس، که «از اولین سیاستمدارانی بود» که رژیم تهران او را در فهرست تروریست‌های خود قرار داد و همگان از آن مطلعند.
نایب رئیس سابق پارلمان اروپا از حزب مردم ی اسپانیا، که ریاست آن حزب در کاتالونیا را نیز بر عهده داشت، در اوایل بعدازظهر در مرکز مادرید از سوی یک موتور سیکلت سوار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد و حالش مساعد است. 
مریم رجوی، ر"این جنایت تروریستی را به شدت محکوم کرد"، او برای آقای ویدال آرزوی بهبودی عاجل کرد و "همبستگی عمیق" خود را با خانواده او ابراز کرد.
شورای ملی مقاومت تاکید کرد که ویدال کوادراس در ربع قرن گذشته با مقاومت ایران در ارتباط بوده و"همیشه از مقاومت مردم ایران برای آزادی و حقوق بشر حمایت کرده است."
مریم رجوی همچنین به «نقش اساسی و فراموش نشدنی» ویدال کوادراس در خارج کردن جنبش مجاهدین خلق ایران از فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و حصول اطمینان از حفاظت «هزاران تن» از اعضای آن در اشرف در عراق و انتقال سالم آنها از آن کشور اشاره کرد. 
روزنامة ال‌پائیس اسپانیا: 
فرضیه اصلی درباره انگیزه سوءقصد علیه ویدال‌کوداراس هم‌چنان رابطه این سیاستمدار با مخالفان ایرانی از زمان نمایندگی وی در پارلمان اروپا است. 
پلیس روابط شخصی و حرفه‌یی این سیاستمدار را ردیابی کرده و به این نتیجه رسیده است که تنها این موضوع می‌تواند (انگیزه) قتل را توجیه کند. خود ویدال کوادراس در بیمارستان به همین موضوع اشاره کرد.
مریم رجوی روز پنجشنبه گفت مظنون اصلی فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است که دکتر ویدال کوادراس بخش مهمی از زندگی خود را وقف مبارزه با آن کرده است.
 دیلی میل – پربیننده ترین سایت و روزنامه سراسری انگلستان
ارتباط رژیم ایران با سوءقصد به سیاستمدار اسپانیایی که از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت.  قربانی معتقد است دشمنان در تهران
به دلیل مواضع شدید او علیه آن رژیم، نقشه کشتن او را طراحی کردند .
رژیم ایران با سوء قصد به قتل یک سیاستمدار اسپانیایی که روز پنجشنبه در مادرید مورد اصابت گلوله قرار گرفت، مرتبط است. پلیس هیچ فرضیه ای را رد نمی کرد، از جمله ارتباط احتمالی با روابط این قانونگذار سابق اروپایی با اپوزیسیون ایران.
یک منبع پلیس نزدیک به تحقیقات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که هیچ مدرکی دال بر ارتباط با رژیم ایران وجود ندارد، اما تایید کرد که خود ویدال کوادراس این سوء ظن را از تخت بیمارستانش مطرح کرده و بازرسان در حال بررسی آن هستند.
روزنامه سراسری آب‌ث اسپانیا
اپوزیسیون ایران آخوندها  را به حمله به ویدال‌کوادرس متهم می‌کند: «اولین مظنون، فاشیسم مذهبی حاکم بر کشور است»
شورای ملی مقاومت ایران مستقیماً حکومت آخوندها در تهران را مسئول حمله به آلخو ویدال کوادراس در روز پنجشنبه در مادرید میداند. پلیس در حال بررسی این حمله به عنوان یک "اقدام " تروریستی است. خود ویدال کواداس در بیمارستان قبلاً به این احتمال اشاره کرده بود.
خبرگزاری بلژیک :‌سیاستمدار اسپانیایی حمله مرگبار را به رابطه‌اش با اپوزیسیون ایران ربط می‌دهد
آلخو ویدال کوادراس، بنیانگذار حزب اسپانیایی Vox که روز پنجشنبه در مادرید مورد اصابت گلوله قرار گرفت، به پلیس گفت که این حمله ممکن است به روابط او با اپوزیسیون ایران، که به عنوان شورای ملی مقاومت ایران  نیز شناخته می‌شود، مرتبط باشد.
روزنامه ال‌موندو چاپ مادرید ۱۸ آبان ۱۴۰۲: پلیس مادرید در حال تحقیق است  که آیا ایران پشت ترور ویدال کوادراس است یا خیر.
خود آلخو ویدال کوادراس به پزشکان بیمارستان اطلاع داده است که رژیم ایران در پشت ترور او قرار دارد. او این کار را زمانی انجام داد که بر اثر اصابت گلوله از ناحیه فک مجروح شد و قبل از ورود به اتاق عمل برای انجام عمل جراحی فک و صورت. پس از مداخله پزشکان آن را به پلیس منتقل کردند.
روزنامة ال‌موندو اسپانیا با انتشار کلیپی از دکتر ویدال کودراس بعد از سوءقصد تروریستی در مادرید، نوشت: تلاش برای ترور علیه ویدال‌کوادراس: سوءظن به رژیم ایران و یک تیرانداز «حرفه‌یی».
سایت تلویزیون کانال ۱ بلژیک – VRt
آیا ویدال کوادراس سیاستمدار اسپانیایی به دستور رژیم ایران هدف گلوله قرار گرفت؟
پلیس اسپانیا در حال تحقیق در مورد دست داشتن رژیم ایران در سوء قصد به آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار اسپانیایی است .در اسپانیا به خوبی می‌دانند که ویدال کوادراس سال‌ها متعهد به مخالفت با رژیم ا ملاها بوده است. شورای ملی مقاومت ایران حمله به ویدال کوادراس را "جنایت تروریستی" نامیده و محکوم می کند.
 
دکتر آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت
من با شادی‌ها و غم‌ها، امیدها و سرخوردگی‌ها، ناکامی‌ها و دست‌آوردها را با مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران تجربه کرده‌ام حال بعد از این همه تجربهٔ فوق‌العاده، می‌توانم با افتخار بگویم که من به‌خانوادهٔ بزرگ مقاومت ایران تعلق دارم.
من سازمان مجاهدین را خیلی بهتر از تمام وزارتخانه‌های خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا و همهٔ سرویس‌های اطلاعاتی و به‌اصطلاح کارشناسان ایران می‌شناسم به‌دلیل همین شناخت طولانی‌مدت و عینی و کامل به‌شما می‌گویم، تمام پروپاگاند، جعل و تهمت‌های آخوندهای حاکم بر ایران علیه سازمان مجاهدین خلق ایران، فقط دروغ، اکاذیب شرورانه و مزخرف محض است.
تنها سیاست درست برای متوقف کردن رژیم ایران قاطعیت، شجاعت، فشار دیپلماتیک، تحریم‌های اقتصادی و حمایت کامل از سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت و مریم رجوی برای تغییر رژیم است
 
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید