خبرگزاری وفا سه‌شنبه ۲آبان دربارهٔ دیدار محمود عباس رئیس دولت فلسطین با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در رام‌الله، گزارش داد: «محمود عباس، از شورای امنیت خواست تا فوراً تعرض علیه مردم فلسطین را متوقف کند و حمایت بین‌المللی فوری برای آنها فراهم کند، کنفرانس بین‌المللی صلح برگزار کند و به‌سمت یک راه‌حل سیاسی به‌جای راه‌حل‌های نظامی و امنیتی حرکت کند که مبتنی بر اجرای راه‌حل دو کشوری مطابق با قوانین بین‌المللی باشد.

وی خواستار آتش‌بس کامل و باز کردن معبرهای دائمی برای کمکهای بشردوستانه به‌منظور وارد شدن تجهیزات پزشکی و مواد غذایی و تأمین آب، برق، سوخت و دیگر نیازهای اساسی مردم ما شد که مورد تهاجم وحشیانه ماشین جنگ اسراییل قرار دارد».

خبرگزاری وفا، اضافه کرد: «رئیس دولت فلسطین همتای فرانسوی خود را در جریان شرایط سختی که مردم فلسطین مورد تجاوز و دشمنی قرار گرفته‌اند قرار داد.

محمود عباس سؤال کرد که چه کسی در این دنیا نابودی کل خانواده‌ها، بمباران بیمارستانها و قطع آب از کل یک ملت را می‌پذیرد؟ وی گفت: اسراییل مسئولیت آنچه اکنون جریان دارد را برعهده دارد و کشورهای جهان نیز در این مسئولیت سهیم هستند.

محمود عباس افزود: ما بارها نسبت به تداوم سیاست‌ها و عملکردهای مخرب مقامات اسراییل هشدار داده‌ایم که آنها از صلح فاصله گرفته و راه‌حل‌های نظامی و امنیتی را انتخاب کردند و برای نابود کردن راه حل دو کشوری و توافقات امضا شده تلاش کرده‌اند. و به جای آن به گسترش شهرک‌سازی، سیاست‌های الحاق، پاکسازی قومی و تبعیض نژادی در بیت‌المقدس و کرانه باختری دست زده‌اند و علاوه بر آن به محاصره نوار غزه، نقض موقعیت تاریخی و حقوقی مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت‌المقدس پرداخته‌اند؛ و هویت و موقعیت شهر بیت‌المقدس را تغییر داده‌اند».

در ادامهٔ گزارش وفا، آمده است: «محمود عباس بر تعهد طرف فلسطینی به‌نمایندگی از کشور فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین به مشروعیت قوانین و معاهدات بین‌المللی و موافقت‌نامه‌های امضا شده، سیاست‌های عدم خشونت و مقاومت مردمی و پیروی از روش‌های سیاسی و قانونی برای تحقق اهداف ملی مردم فلسطین تأکید کرد. او گفت کشتار غیرنظامیان‌ِ هر دو طرف را محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی غیرنظامیان، اسرا، زندانیان از هر دو طرف هستیم.

وی تأکید کرد که نوار غزه بخشی از سرزمین فلسطین اشغال شده است که از سال۱۹۶۷ اشغال شده و ما هر گونه راه‌حل جزیی یا امنیتی برای نوار غزه را رد می‌کنیم و به راه‌حل جامع سیاسی پایبند هستیم.

محمود عباس تأکید کرد که مردم ما در سرزمین خود ثابت قدم خواهند ماند و آنرا ترک نخواهند کرد.

محمود عباس در دیدار با ماکرون هم‌چنین، گفت: «نیروهای اسراییل بدون اعتنا به همه قوانین بین‌المللی بشردوستانه ماشین نظامی ویرانگر خود را به شکلی وحشیانه برای کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در غزه استفاده می‌کند. در غزه‌ای که تاکنون ۶هزار فلسطینی در آن کشته شده‌اند که در میان آنها ۲۲۰۰کودک و ۱۶۰۰زن دیده می‌شود. اسراییل در ۲۴ساعت گذشته ۸۰۰فلسطینی را کشته است که اکثر آنها کودکان و زنان بودند.

رئیس دولت فلسطین تأکید کرد: «در این لحظات که مردم ما در معرض تجاوزات وحشیانه قرار دارند، ما خواستار آتش‌بس کامل و باز کردن دالانهای دائمی برای کمکهای بشردوستانه به‌منظور آوردن تجهیزات پزشکی و مواد غذایی و تأمین آب، برق، سوخت و سایر نیازهای پایه‌یی هستیم. ما بر رد آوارگی فلسطینی‌ها از خانه‌ها و سرزمینهای خود در خارج از فلسطین، چه از غزه، چه از کرانه باختری و چه از اورشلیم تأکید می‌کنیم.

ما می‌گوییم راه‌حل‌های نظامی یا امنیتی بیشتر را نمی‌پذیریم که ما را به وضعیت امروز رسانده و ممکن است منطقه را به سمت یک جنگ منطقه‌یی و جهانی سوق دهد.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید