مایک پمپئو وزیر خارجهٔ قبلی آمریکا یکشنبه ۲۳مهر در مصاحبه با فاکس نیوز دربارهٔ جنگ در منطقه، گفت: «آدرس درست برای حل این مشکل، (رژیم) ایران است. ما می‌دانیم که (خامنه‌ای) این اقدام را برنامه‌ریزی کرده است. من امروز این گزارش را دیدم که قاسم سلیمانی، همان کسی که ما او را حذف کردیم در طراحی این عملیات در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نقش داشته است. با این‌حال ما می‌دانیم که (رژیم) ایران (این کار را انجام داده و) پاسخ باید علیه (این رژیم) باشد. این آزمایشی در مقابل همهٔ ما است.
پمپئو اضافه کرد: «جیک‌ سولیوان هشت روز قبل از حمله گفت، خاورمیانه تقریباً باثبات است، او اکنون باید بگوید معلوم می‌شود که ما اشتباه کرده‌ایم». (فاکس‌نیوز: ۲۳مهر)
 
پمپئو به طعنه در مورد این حرف که رژیم ایران از حمله خبر نداشته گفت: دولت می‌گوید شواهد مستقیمی وجود ندارد. فکر می‌کنم آنها به یک ویدئو نیاز دارند که آیت‌الله در آن خودش دارد ماشه توپ را می‌کشد تا بپذیرند که شواهد مستقیمی از دخالت رژیم ایران وجود دارد.
پمپئو تأکید کرد امروز شر از رژیم مذهبی و آیت‌الله آن در تهران سرچشمه می‌گیرد و دولت بایدن باید دیگر از سیاست مماشات فاصله بگیرد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید