قانونگذاران مجلس عوام و اعضای مجلس اعیان انگلستان از ریشی سوناک نخست‌وزیر این کشور خواستند تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند.
خبرگزاری رویترز روز ۲۱آبان نوشت: قانونگذاران بریتانیایی و نمایندگان مجلس اعلای پارلمان از دولت خواسته‌اند تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند و گفته‌اند که این اقدام گامی در جهت بازگرداندن ثبات به خاورمیانه خواهد بود.
تحریم سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی به این معنی است که عضویت در این گروه، شرکت در جلسات آن یا حمل آرم آن در انظار عمومی در انگلیس جرم محسوب می‌شود. سپاه در حال حاضر تحت تحریم انگلیس قرار دارد.
بیش از ۶۰قانونگذار از مجلس عوام و اعضای مجلس اعیان در نامه‌یی به ریشی سوناک، نخست‌وزیر، گفتند: «با توجه به درگیریهای جاری در خاورمیانه، اکنون بیش از هر زمان دیگری تحریم سپاه پاسداران ضروری است.
ما از دولت خود می‌خواهیم که فوریت نامگذاری سپاه را به‌عنوان یک سازمان تروریستی به‌رسمیت بشناسد و برای انجام این کار اقدام کند. چنین تصمیمی گامی مهم به سوی صلح، ثبات و عدالت در خاورمیانه و فراتر از آن خواهد بود».    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید