بیانیهٔ مشترک ۱۸نهاد ملل متحد و سازمانهای بزرگ امدادرسانی جهان

فراخوان به برقراری آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه و ورود کمکهای لازم برای مردم غزه

تمام یک جمعیت محاصره شده و مورد حمله قرار می‌گیرند

بیش از ۱۰۰حمله به اماکن درمانی گزارش‌شده است

۱۸نهاد ملل متحد و سازمانهای بزرگ امدادرسانی جهان، طی یک بیانیهٔ مشترک که رسانه‌های خبری آن‌را اقدامی نادر توصیف کردند، به برقراری آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه و ورود کمکهای لازم برای مردم غزه فراخوان دادند.

در این بیانیه که از جمله توسط کمیسرهای عالی حقوق‌بشر و پناهندگان و مسئولان سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و برنامهٔ جهانی غذا امضا شده آمده است: «۳۰روز گذشته و دیگر کافی است. این (وضعیت) باید متوقف شود... تمام یک جمعیت محاصره شده و مورد حمله قرار می‌گیرند، از دسترسی به امکانات ضروری برای بقا محروم می‌شوند، در خانه‌ها، پناهگاهها، بیمارستانها و اماکن عبادت بمباران می‌شوند. این غیرقابل قبول است. بیش از ۱۰۰ حمله به اماکن درمانی گزارش‌شده است»... .

در بخش دیگری از این بیانیه، آمده است: «ما بر فراخوان خود برای آزادی فوری و بی‌قید و شرط همهٔ غیرنظامیانی که گروگان هستند، تأکید می‌کنیم. غیرنظامیان و امکان (آنها) شامل بیمارستانها، پناهگاهها و مدارس، باید حفاظت شوند. کمکهای بیشتر شامل غذا، آب، دارو و سوخت باید به‌طور امن، سریع و در ابعاد لازم وارد غزه شود و به‌مردم نیازمند در هر کجا که هستند به‌خصوص به زنان و کودکان برسد».

(سایت رلیف‌وب: سی.ان.ان: ۱۴آبان)

🙏لطفا به اشتراک بگذارید