وبسایت فاکس نیوز روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در گزارشی از تسخیر و از دسترس خارج کردن ۲۱۰سایت و سامانه وزارت‌خارجه رژیم در تهران که روز گذشته توسط کانال تلگرامی قیام تا سرنگونی اعلام شده است نوشت: اسناد فاش شده جزئیات تلاشهای ایران برای تبادل زندانیان با بلژیک را نشان می‌دهد
فاکس نیوز نوشت: یک گروه ایرانی به سرورهای وزارت‌خارجه ایران دسترسی پیدا کرد و قبل از این‌که وب سایت این وزارتخانه را مخدوش کند، مجموعه‌ای از داده‌ها را به بیرون درز داد.
این گروه موسوم به قیام تا سرنگونی روز یکشنبه در وب سایت خود اعلام کرد که مسئول حذف وب سایتهای متعلق به وزارت‌خارجه ایران است.
این گروه هم‌چنین مجموعه‌ای از داده‌ها از جمله مدارک شناسایی، مکاتبات وزارتخانه، شماره تلفن و نام بیش از ۱۱۰۰۰کارمند این وزارتخانه را به بیرون درز داده است.
تارنمای رسمی وزارت‌خارجه ایران تا اواخر صبح یکشنبه از کار افتاد و پیامی مبنی بر «در حال انجام تعمیرات و ارتقای برنامه‌ریزی شده» نمایش داده شد.
اوایل روز یکشنبه، نسخه‌های وب‌سایت وزارت‌خارجه ایران در دوبی، امارات متحده عربی، مونیخ، آلمان و سئول، کره جنوبی با پیامی که خامنه‌ای، رهبر ایران را هدف قرار داده بود، هک شد.
در این پیام آمده است: «مرگ بر خامنه‌ای، درود بر رجوی».
به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که رجوی احتمالاً به مسعود رجوی، رهبر تبعیدی مجاهدین خلق اشاره دارد که مدت طولانی ناپیداست.
پیامهای جایگزین شده در وبسایتهای وزارت‌خارجه ایران می‌گوید: در ایران انقلاب بزرگی در راه است و قیام تا واژگون شدن کاخ ستم ادامه می‌یابد.
گروه‌های هکر از سال گذشته که اعتراضات ضد رژیم در کشور آغاز شد، از جمله هک بیش از ۵۰۰۰دوربین امنیتی دولتی و ۱۵۰ وب‌سایت متعلق به دولت محلی در تهران، به‌طور فزاینده‌یی وب‌سایتها و خدمات سازمانهای دولتی رسمی را هدف قرار داده‌اند. هکرها هم‌چنین توانستند در اکتبر سال گذشته به آژانس انرژی اتمی ایران نفوذ کنند.
اسناد به دست آمده در آخرین هک مکاتبات ایران و مقامات اروپایی را در رابطه با پیشنهاد مبادله زندانیان دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی که در بلژیک در بازداشت به سر می‌برد، با امدادگر بلژیکی اولیویه واندکاستیل فاش کرد.
اسدی در حال گذراندن محکومیت ۲۰ساله خود در بلژیک به‌دلیل نقش داشتن در برنامه‌ریزی بمب‌گذاری علیه اجلاس گروه مقاومت ایران در نزدیکی پاریس در سال۲۰۱۸ است.
واندکاستیل در سال۲۰۲۲ توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد و با اتهامات جاسوسی و همکاری با ایالات متحده روبه‌رو شد. پولشویی و قاچاق ۵۰۰هزار دلار به خارج از ایران.
واندکاستیل در ژانویه به ۴۰سال زندان و ۷۴ضربه شلاق به‌دلیل اتهاماتی که دولت بلژیک آن را خودسرانه می‌خواند، محکوم شد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید