پانوراما ۳۰خرداد ۱۴۰۲ در گزارشی از حمله پلیس آلبانی به اشرف سه نوشت: فاتمیر مدیو، رهبر حزب جمهوریخواه به اوضاع متشنج امروز در قرارگاه مجاهدین در مانز واکنش نشان داد.
رسانه‌ها می‌گویند که مسئولان باید با عذرخواهی از ساکنان به آنها اطمینان دهند که این وضعیت تکرار نخواهد شد.
به گفته مدیو، حقوق آنها را نمی‌توان به هیچ شکلی نقض کرد و این واقعه حتی در قانون و آداب و رسوم ما آلبانیایی‌ها پذیرفته نیست.
در بیانیه فاتمیر مدیو آمده است:
وضعیتی که امروز برای مجاهدین خلق (مقاومت ایران) ایجاد شده غیرقابل قبول است. سیاست آلبانی در حمایت از آنها اتفاق‌نظر داشته است.
رهبران ایالات متحده مانند پنس معاون رئیس‌جمهور سابق، پمپئو وزیر خارجه سابق، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق، جان کری وزیر خارجه سابق، ژنرال جونز مقام سابق ارشد نظامی، بسیاری از سناتورها و نمایندگان کنگره و رهبران جهان از مقاومت ایران بازدید و از آنها حمایت کرده‌اند و از مهمان‌نوازی آلبانیایی‌ها قدردانی کرده‌اند.
درگیری با ساکنان اردوگاه اشرف در مانز غیرقابل قبول است، در حالی که همه چیز طبق قانون قابل رسیدگی بوده است. مقامات باید از ساکنان کمپ اشرف عذرخواهی کنند و به آنها اطمینان دهند که این وضعیت تکرار نخواهد شد.
آنها بر اساس قوانین به خاک آلبانی پناه برده‌اند و باید به‌عنوان مهمان در خانه ما رفتار شوند، اما به هیچ‌وجه این قوانین را نمی‌توان زیر پا گذاشت. نه قانون و نه آداب و رسوم ما آلبانیایی‌ها، این را قبول ندارند. این برخورد برخلاف ارزش‌ها و وجهه آلبانی است    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید