فراخوان ۱۸نهاد ملل متحد و سازمانهای بزرگ امدادرسانی جهان به برقراری آتش‌بس فوری در غزه

۱۸نهاد ملل متحد و سازمانهای بزرگ امدادرسانی جهان، طی یک بیانیهٔ مشترک که رسانه‌های خبری آن‌را اقدامی نادر توصیف کردند، به برقراری آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه و ورود کمکهای لازم برای مردم غزه فراخوان دادند.

در این بیانیه که از جمله توسط کمیسرهای عالی حقوق‌بشر و پناهندگان و مسئولان سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و برنامهٔ جهانی غذا امضا شده آمده است: «۳۰روز گذشته و دیگر کافی است. این (وضعیت) باید متوقف شود... تمام یک جمعیت محاصره شده و مورد حمله قرار می‌گیرند، از دسترسی به امکانات ضروری برای بقا محروم می‌شوند، در خانه‌ها، پناهگاهها، بیمارستانها و اماکن عبادت بمباران می‌شوند. این غیرقابل قبول است. بیش از ۱۰۰ حمله به اماکن درمانی گزارش‌شده است»... .

جوزف بورل پیشنهاد «توقف» عملیات نظامی در غزه برای دسترسی به گروگانها را داد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه طرحی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن اسراییل می‌تواند عملیات نظامی خود در غزه را در ازای دسترسی صلیب‌سرخ به گروگانهای حماس متوقف کند.

بورل به دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «من فکر می‌کنم توقف بشردوستانه با دسترسی به گروگانها با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ (ICRC) به‌عنوان اولین گام برای آزادی آنها، ابتکاری است که باید در آن کار کنیم.
اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا برای وقفه‌های بشردوستانه در جنگ بین اسراییل و حماس در غزه فشار آورده‌اند تا اطمینان حاصل شود که مردم در منطقه محاصره شده از کمک برخوردار می‌شوند.
اما نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هر گونه آتش‌بس موقت را تا زمان آزادی تمامی گروگانهای دستگیر شده در حمله ۷ اکتبر حماس رد کرده است.

مقامات مرزی در غزه تحت کنترل حماس روز دوشنبه اعلام کردند که گذرگاه مرزی رفح از اول نوامبر تنها برای تخلیه مصریها و خارجی‌هایی که در لیست، فهرست شده‌اند باز است.

وزارت بهداشت در غزه روز دوشنبه گفت که حداقل ۱۰۰۲۲فلسطینی از جمله ۴۱۰۴کودک در حملات اسراییل به غزه از ۷اکتبر تاکنون کشته شده‌اند.

سازمان بین‌المللی کار روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۶۰درصد مشاغل در غزه از زمان درگیری اسراییل و حماس از بین رفته است و این امر بر وضعیت وخیم اقتصادی در منطقه تحت محاصره اسراییل افزوده است. سازمان بین‌المللی کار در اولین ارزیابی خود اعلام کرد که مجموعاً ۱۸۲هزار شغل در این قلمرو کوچک فلسطین از دست رفته است.

همزمان با تشدید حملات اسراییل پس از گذشت نزدیک به یک ماه از درگیری، سران چندین نهاد اصلی سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس انسانی در غزه شدند.

دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، با وزیر خارجه ترکیه، گفتگوهای بلینکن بخشی از تلاشها برای کاهش تنشهای منطقه‌یی بر سر جنگ بین اسراییل و حماس، است.

یک منبع وزارت‌خارجه ترکیه گفت: هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه به همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن گفت که در غزه باید فوراً آتش‌بس اعلام شود.

مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که در حمله هوایی اسراییل به بیمارستان سرطان رانتیسی شهر غزه، هشت نفر کشته شدند.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل به فلسطینیان اعلام کرد که به‌طور متوسط ​​هر ۱۰دقیقه یک کودک در طول جنگ کشته و دو کودک مجروح می‌شوند.

شرکت ارائه‌دهنده مخابرات پالتل گفت که خدمات پس از قطع ارتباط آنها با اسراییل در روز یکشنبه از سر گرفته شد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده که خاورمیانه را پوشش می‌دهد، در شبکه X گفت که یک زیردریایی موشکی هسته‌یی به منطقه رسیده است. اعلامیه‌ای غیرعادی که برخی تحلیلگران آن را پیامی به رژیم ایران، می‌دانند.

سایت کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا کمک های بشردوستانه به غزه را ۲۵میلیون یورو افزایش داد.

خبرگزاری فلسطینی وفا: طی عملیات شب گذشته بیمارستان اندونزی در منطقه بیت لاهیا، بیمارستان شفا در مرکز شهر غزه، اردوگاههای بریج در مرکز و الشاطی در غرب و جبالیا هدف حملات اسراییل قرار گرفتند

خبرگزاری فلسطینی وفا: طبقه سوم بیمارستان کودکان رنتیسی در غرب شهر غزه در اثر بمبارانها فرو ریخت.

سخنگوی ارتش اسرائیل: با محاصره کامل شهر غزه، اکنون غزه را به دو قسمت شمال و جنوب تقسیم کرده‌ایم و عملیات نظامی خود را بر روی منطقه شمال متمرکز کرده‌ایم.

سخنگوی ارتش اسرائیل: طی عملیات مشترک نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در ۲۴ساعت گذشته، یک مقر عملیاتی حماس تسخیر شده و فرمانده عملیات ویژه حماس، به‌نام جمال موسی در این عملیات به‌قتل رسید.

ارتش اسراییل آمار تلفات خود را از آغاز جنگ زمینی در غزه تاکنون ۳۴تن اعلام کرد.

آسوشیتدپرس: معترضان ترک، آمریکا را به همدستی در کشتار غیرنظامیان در غزه متهم کردند
دهها معترض در مقابل وزارت‌خارجه ترکیه که در آن دیپلماتهای ارشد ترکیه و آمریکا در روز دوشنبه در حال گفتگو بودند، تجمع کردند و ایالات متحده را به همدستی در کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه متهم کردند.

آسوشیتدپرس: بلینکن پاسخ سستی به پیشنهاد توقف بشردوستانه دریافت کرد
او پس از موفقیت اندکی در تلاش‌هایش برای ایجاد اجماع منطقه‌یی در مورد چگونگی کاهش رنج غیرنظامیان در غزه، در حالی که اسراییل جنگ خود علیه حماس را تشدید می‌کند، سفر دیپلماتیک طاقت‌فرسا خاورمیانه را در ترکیه به پایان می‌رساند.

ارتباطات در غزه به تدریج بازسازی می‌شود.

 ۱۵ساعت پس از این‌که این منطقه سومین خاموشی ارتباطی خود را از زمان آغاز جنگ در ۷اکتبر تجربه کرد، ... شرکت ارتباطات فلسطینی پالتل اعلام کرد که خدمات این شرکت از جمله ارتباطات ثابت، موبایل و اینترنت به تدریج بازیابی شده است.

نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ اسراییل و حماس.

سازمان ملل - شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به درخواست چین که ریاست شورا را در این ماه بر عهده دارد و امارات متحده عربی، نماینده عرب در شورا، بعدازظهر دوشنبه رایزنیهای بسته درباره جنگ اسراییل و حماس را برنامه‌ریزی کرد.

سایت سی.ان.ان: ارتش اسراییل می‌گوید در ۲۴ساعت گذشته ۴۵۰هدف حماس را مورد حمله قرار داده و مقر شبه‌نظامیان را تصرف کرده است.

نیروهای دفاعی اسراییل (IDF) روز دوشنبه اعلام کردند که صدها هدف حماس را در ۲۴ساعت گذشته مورد حمله قرار داده و یک مجتمع نظامی در غزه را تحت کنترل خود در آورده‌اند.

ارتش اسراییل در بیانیه‌یی اعلام کرد: «در روز گذشته، جنگنده‌های ارتش اسراییل بیش از ۴۵۰هدف حماس از جمله تونل‌ها، مجتمع‌های نظامی، پست‌های دیده‌بانی، ایستگاههای پرتاب موشکهای ضدتانک و موارد دیگر را مورد حمله قرار دادند».

در این بیانیه افزوده شد که ارتش اسراییل قلمروهای بیشتری در داخل غزه را تصرف کرد.

نیروهای زمینی ارتش اسراییل طی شب گذشته کنترل یک مجتمع نظامی حماس در نوار غزه را به دست گرفتند. این مجتمع حاوی پستهای دیده‌بانی، مناطق آموزشی برای عوامل حماس و تونل‌های تروریستی زیرزمینی است.

خبرگزاری فرانسه: وزارت بهداشت حماس از کشته شدن بیش از ۲۰۰کشته در حملات اسراییل به غزه خبر داد

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد در حملات شدید اسراییل طی شب گذشته بیش از ۲۰۰نفر در شهر غزه و بخش شمالی نوار غزه کشته شدند بر اساس آمار ارائه شده توسط مقامات حماس تاکنون ۹۷۷۰نفر در غزه کشته شده‌اند که حدود دو سوم آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.پست اوسینت دیفندر منبع اطلاعاتی رصد از منابع اوپن سورس، در شبکه ایکس
بر اساس گزارشها، نیروهای آمریکایی در پایگاه نظامی التنف در جنوب سوریه در نزدیکی مرز اردن و عراق امشب توسط چندین پهپاد 'انتحاری' مورد حمله قرار گرفته‌اند که این احتمالاً چهارمین یا پنجمین حمله امروز به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است.

رویترز: پاپ فرانسیس از سخنرانی با خاخامهای اروپایی صرف‌نظر کرد و به آنها گفت که حالش خوب نیست.
وزیر دفاع فرانسه در اظهاراتی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که فرانسه در حال مذاکره با مصر برای ایجاد یک مرکز پزشکی نظامی در صحنه است که شامل ظرفیت‌های جراحی برای مجروحان جدی در نوار غزه می‌شود.
وزرای خارجه بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، اتحادیه اروپا و ایالات متحده این هفته در توکیو گردهم می‌آیند تا در مورد مناقشه‌ای که چندین قدرت جهانی هشدار داده‌اند ممکن است خاورمیانه را فرا گیرد، گفتگو کنند.
مقامات بهداشتی در منطقه محصور فلسطین می‌گویند که از زمان آغاز بمباران اسراییل در تلافی حملات هفتم اکتبر توسط گروه شبه‌نظامی حماس، تقریباً ۱۰هزار فلسطینی، اکثراً زنان و کودکان، کشته شده‌اند.
نیروهای دفاعی اسراییل روز دوشنبه اعلام کردند جنگنده‌های اسراییل ۴۵۰ هدف حماس در غزه را در ۲۴ساعت گذشته مورد حمله قرار دادند، در حالی که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حملات هوایی دهها نفر کشته شدند.
یک خبرنگار رویترز در نوار غزه، بمباران شبانه از هوا، زمین و دریا را یکی از شدیدترین حملات اسراییل در پاسخ به حمله غافلگیرانه حماس به جنوب اسراییل در یک ماه پیش توصیف کرد.
الیزابت بورن نخست‌وزیر فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان فرانسوی در حملات حماس به اسراییل به ۴۰نفر افزایش یافته است.
دفتر کاملا هریس اعلام کرد، هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در یک گفتگوی تلفنی درباره تلاش‌های دولت بایدن برای افزایش جریان کمکهای بشردوستانه به غزه در بحبوحه درگیریهای اسراییل و حماس با رهبران خارجی صحبت خواهد کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس: باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌گوید «دست هیچ‌کس در جنگ اسراییل و حماس پاک نیست» و اذعان داشت که در روزهای اخیر این سؤال مطرح شده است که آیا دولتش می‌توانست در زمانی که در قدرت بود برای ایجاد صلح پایدار تلاش بیشتری بکند.
آسوشیتدپرس: معترضان ترک، آمریکا را به همدستی در کشتار غیرنظامیان در غزه متهم کردند
آسوشیتدپرس: بلینکن پاسخ سستی به پیشنهاد توقف بشردوستانه دریافت کرد
ارتباطات در غزه به تدریج بازسازی می‌شود. ۱۵ساعت پس از این‌که این منطقه سومین خاموشی ارتباطی خود را از زمان آغاز جنگ در ۷اکتبر تجربه کرد، ... شرکت ارتباطات فلسطینی پالتل اعلام کرد که خدمات این شرکت از جمله ارتباطات ثابت، موبایل و اینترنت به تدریج بازیابی شده است.
نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ اسراییل و حماس بعد از ظهر دوشنبه برگزار می‌شود.
خبرگزاری فرانسه: وزارت بهداشت حماس از کشته شدن بیش از ۲۰۰کشته در حملات اسراییل به غزه خبر داد

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۱۵آبان نوشت: با رد درخواستهای آتش‌بس، فشار بر اسراییل بر سر تلفات غیرنظامیان افزایش می‌یابد. 

 رویترز نوشت: اسراییل با رد درخواستها برای آتش‌بس توسط اسراییل، قرار است روز دوشنبه تحت فشار مداوم قرار گیرد تا از تلفات غیرنظامیان در جریان حمله به غزه جلوگیری کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، قرار بود روز دوشنبه با وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا دیدار کند، ساعاتی پس از آن‌که صدها نفر در تظاهرات حامی فلسطین تلاش کردند به پایگاه هوایی که سربازان آمریکایی در جنوب ترکیه در آن مستقر هستند، یورش ببرند.

خبرگزاری رویترز دوشنبه ۶نوامبر-۱۵آبان: با رد درخواستهای آتش‌بس، فشار بر اسراییل بر سر تلفات غیرنظامیان افزایش می‌یابد
معاون رئیس‌جمهور آمریکا هریس در مورد افزایش کمکهای بشردوستانه به غزه با رهبران خارجی گفتگو خواهد کرد
پرسنل نیروی هوایی اردن بامداد روز دوشنبه کمکهای پزشکی فوری را به بیمارستان صحرایی اردن در غزه هلی برد کردند.
بریتانیا: صدها نفر برای تظاهرات طرفدار فلسطین در ایستگاه ۲ ادینبورگ ویورلی گردهم آمدند.
اسرائیل می‌گوید برای چند ساعت شلیک در شمال غزه را برای کمک به تخلیه غیرنظامیان متوقف کرده است.
پس از این‌که لبنان گفت ۳کودک در لبنان کشته شدند، حزب‌الله می‌گوید پاسخ محکم و قوی خواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه - رؤسای نهادهای سازمان ملل متحد در فراخوان مشترکی خواستار آتش‌بس در غزه شدند

رؤسای همه آژانس‌های اصلی سازمان ملل متحد، روز یکشنبه با صدور بیانیه مشترک نادری، خشم خود را از تلفات غیرنظامیان در غزه ابراز کرده و خواستار «آتش‌بس فوری بشردوستانه» در غزه شدند.

سران سازمان ملل متحد گفتند: «تقریباً یک ماه است که مردم جهان در شوک و وحشت شاهد تعداد افزایش یابنده جانهای از دست رفته و متلاشی‌شده، وضعیت در اسراییل و مناطق اشغالی فلسطین هستند».

خبرگزاری رویترز- دوشنبه ۱۵آبان در آخرین اخبار غزه نوشت: خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که غزه روز یکشنبه تحت «بمباران بی‌سابقه» اسراییل قرار داشت...

شرکت مخابراتی فلسطینی پالتل Paltel اعلام کرد که تمامی خدمات ارتباطی و اینترنتی بار دیگر قطع شده است...

بلینکن اواخر روز یکشنبه وارد آنکارا شد تا روز دوشنبه با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه درباره مناقشه غزه گفتگو کند...

یک سخنگوی ارتش اسراییل گفت که نیروهای اسراییلی شهر اصلی غزه را محاصره کرده‌اند: آنها به ساحل در قسمت جنوبی شهر غزه رسیدند و شهر غزه را در محاصره خود دارند...

آژیر خطر در سراسر مرکز اسراییل به صدا درآمد و رسانه‌های اسراییلی گزارش دادند که موشکها به مناطقی در تل آویو و اطراف آن اصابت کرده است. تلفات جانی گزارش نشده است. 

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کرانه باختری اشغالی به فراخوان دهندگان در سراسر جهان برای آتش‌بس فوری پیوست.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد محمود عباس در ملاقات خود با بلینکن به او گفت: «ما از شما می‌خواهیم که فوراً آنها را از ارتکاب این جنایات باز دارید». محمود عباس گفت فلسطینی‌ها با جنگ «نسل کشی و ویرانی» روبه‌رو هستند...

یک مقام آمریکایی پس از بازدید [هیأت آمریکایی] از کرانه باختری گفت: بلینکن گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین باید نقشی محوری در آینده نوار غزه ایفا کند...

آسوشیتدپرس- دوشنبه ۱۵آبان- ارتش ایالات متحده استقرار یک زیردریایی در خاورمیانه را اعلام کرد

ارتش ایالات متحده استقرار یک زیردریایی با قابلیت حمل تسلیحات اتمی در خاورمیانه را اعلام کرد.

ارتش آمریکا در بیانیه‌اینترنتی خود در روز یکشنبه هیچ جزئیات دیگری ارائه نکرد، اگر چه تصویری را منتشر کرد که به نظر می‌رسد یک زیردریایی را در کانال سوئز مصر در نزدیکی پل کانال سوئز نشان می‌دهد.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید