سایت سی اسپن ۲۵ مهر: سناتور میچ مک‌کانل رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا در جلسهٔ سنا با تأکید بر لزوم مقابله با دیکتاتوری آخوندی، گفت: «رئیس‌جمهور باید فوراً به رژیم ایران و گروه‌های تروریستی آن مانند حزب‌الله نشان بدهد که دخالت بیشتر در این درگیری، خطر تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی و استفاده قاطع از قدرت نظامی آمریکا را به‌همراه خواهد داشت».
مک‌کانل گفت: «پرزیدنت بایدن باید بپذیرد که فرض‌های بنیادی سیاست دولت او در قبال رژیم ایران از نظر اخلاقی و عملی ورشکسته شده است. تیم رئیس‌جمهور از رژیم ایران التماس کرد که به توافق ناقص اتمی دولت اوباما برگردد رژیم. ایران ناامیدی آنها را دریافت و برای تحقق آن بازی سختی را به‌پیش برد. سپس دولت تلاش کرد با نادیده‌گرفتن سرکوب فزایندهٔ حکومت تهران در داخل و تجاوزگری آن در خارج، تنشها را کاهش بدهد. اما رژیم ایران ایده‌های دیگری در سر داشت» .
سناتور مک‌کانل، اضافه کرد: «رئیس‌جمهور. باید با انجام کاری که از زمان روی کار آمدنش به او توصیه کرده‌ام، شروع کند: با جمهوری‌خواهان برای ایجاد یک سیاست دو حزبی در قبال رژیم ایران کار کنید، طرحی که به تمام جنبه‌های تهدید رژیم ایران پاسخ بدهد. 
سناتور رابرت منندز نیز، گفت: «در ۲۵مهر، حماس حمله را شروع کرد، عملیاتی که از نظر من به‌وضوح اثر انگشت رژیم ایران بر روی آن است، چون حماس به تنهایی دارای چنین قابلیتهایی در زمینهٔ اطلاعاتی و فن‌آوری نیست. فقط یک بازیگر حکومتی چنین چیزی را دارد و تنها حکومتی که مایل به کمک به حماس در این زمینه است، رژیم ایران است».(سایت سی اسپن ۲۵ مهر).    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید