بیل هگرتی همکارانش را رهبری می‌کند و از دولت بایدن می‌خواهد حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی دوباره لیست‌گذاری کند.

سایت سناتور بیل هگرتی روز ۱۱آبان نوشت: دولت ترامپ حوثی‌ها را به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست‌گذاری کرد، اما دولت بایدن در فوریه ۲۰۲۱ این نامگذاری را لغو کرد.

سناتور جمهوریخواه ایالات متحده بیل هاگرتی (R-TN)، عضو کمیته روابط خارجی سنا، امروز همکارانش را در ارسال نامه‌یی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، از وزارت‌خارجه خواست تا انصارالله یمن مورد حمایت رژیم ایران، که هم‌چنین به‌عنوان حوثی‌ها شناخته می‌شود، به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی (FTO) در پی حملات مکرر این گروه علیه اسراییل لیست‌گذاری کند.

«لیست‌گذاری مجدد حوثی‌ها به‌عنوان یک سازمان خارجی تروریستی یک پیام قدرتمند ارسال می‌کند که ایالات متحده این گروه را به‌عنوان یک تهدید آشکار برای متحدان و شرکای ما و ثبات منطقه‌یی در خاورمیانه می‌بیند. از زمان تروریستی به اسراییل در ۷ اکتبر، حوثی‌ها سه حمله علیه اسراییل انجام داده‌اند و وعده داده‌اند تا زمانی که تجاوز اسراییل متوقف شود، حملات بیشتری انجام دهند.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید