به گزارش خبرگزاری رویترز سناتورهای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند تا به وزارت امنیت داخلی آمریکا اجازه دهد تا محموله‌های نفتی و گازی رژیم ایران را توقیف کند.
جونی ارنست (جمهوری‌خواه) و ریچارد بلومنتال (دموکرات) طی نامه‌یی به جو بایدن گفتند که دفتر تحقیقات وزارت امنیت داخلی آمریکا بیش از یک سال می‌شود که امکان توقیف هیچ محموله نفتی رژیم ایران را نداشته است.
این سناتورها نوشته‌اند: اختیارات دفتر تحقیقات وزارت امنیت داخلی آمریکا برای مصادره دارایی‌ها، به‌دلیل محدودیت‌های سیاسی پیش آمده در دفتر اجرایی وزارت خزانه‌داری این کشور، محدود شده است.
این سناتورها تأکید کردند که از زمان فعال شدن برنامه دفتر تحقیقات وزارت امنیت داخلی آمریکا در سال ۲۰۱۹، این دفتر اقدام به ضبط حدود ۲۲۸میلیون دلار نفت خام و نفت کوره رژیم ایران کرده که مربوط به نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است.
نامه ارسال شده به رئیس‌جمهور آمریکا توسط ۱۲سناتور به امضا رسیده است.
یکی از دستیاران سناتور ارنست در گفتگو با رویترز گفت: «در حالی که رژیم ایران کشتی‌ها را توقیف می‌کند، برنامه ما کاملاً رو به افول گذاشته است».
۱۲سناتور مذکور در نامه خود از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند به وزارت خزانه‌داری برای حمایت و تأمین مالی برنامه دفتر تحقیقات وزارت امنیت داخلی آمریکا جهت توقیف محموله‌های نفتی رژیم ایران، دستور مستقیم بدهد و از این وزارتخانه بابت عدم اختصاص بودجه‌یی به توقیف محموله‌های نفتی رژیم ایران که مطمئن‌ترین راه برای اجرای تحریم‌ها محسوب می‌شود، توضیح بخواهد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید