سارا حسین رئیس کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در پایان سخنرانیها پیرامون گزارش هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای حکومت آخوندی گفت
فقط می‌خواستم به اظهارات نماینده دولت ایران پاسخ داده روشن کنم که ما گزارشمان را مستند کرده‌ایم و این یک گزارش غیرمستند نیست، ما این گزارش را مستند کرده و تحقیقات آن را از انفراتی انجام داده‌ایم که امروز در اینجا در دسترس می‌باشند ما هم‌چنین از گزارش کمیته ویژه امور ایران مطلع شدیم و یافته‌های آنرا تجزیه و تحلیل خواهیم کرد ولی تابحال موضوعات مشخصی که نتوانسته باشیم تحقیق کنیم را در آن نیافته‌ایم ولی اینکار را انجام خواهیم داد.
هم‌چنین می خواستم به تمامی شما در این شورا بگویم که وقتی ما در مورد کرامت و احترام صحبت می‌کنیم در نشست امروز شورا ۶نفر وجود دارند که قربانیان شلیکهای هدفمند می باشند که در خلال تظاهرات انجام شده که ما مشاهدات آنها را گرفته‌ایم امروز این جا هستند و بهمین دلیل است که ما فکر می‌کنیم کلمات کرامت و احترام باید به قربانیان این خشونت ها اطلاق شود.
ویویانا کرستیچویچ Viviana Krsticevic عضو هیأت حقیقت‌یاب در سخنان خود در اجلاس شورای حقوق‌بشر گفت:
در مورد آنچه جامعه بین‌المللی می‌تواند انجام دهد، کشورهای عضو می‌توانند با قربانیان، با بازماندگان، با زنان و کودکان و مردانی که شجاعانه برای برابری، کرامت و حقوق خود ایستاده‌اند، همبستگی نشان دهند. این شامل تداوم تأکید بر مطالبات برابری جنسیتی و آزادی، گرامیداشت یاد قربانیان نقض جدی حقوق‌بشر در ایران می‌شود.
شاهین سردار علی – عضو دیگر هیأت حقیقت‌یاب نیز طی سخنان کوتاهی در اجلاس شورای حقوق‌بشر گفت:
می‌خواهم در اینجا برای شورا روشن کنم که از روز اول مأموریت خود، تا به امروز ۲۱ نامه مفصل به رژیم ایران نوشته‌ایم و از آنها خواسته‌ایم تا با ما تعامل داشته باشند و مستندات و شواهد در اختیار ما قرار دهند و اطلاعاتی به ما بدهند تا هیأت ما بتواند واقعاً اطلاعات را از همه طرفهای درگیر گرفته و تحلیل کند.
متأسفانه این اتفاق نیفتاده است. اما ما توانستیم ۳۹ گزارش از ۴۱ گزارش شورای عالی در مورد ایران را بررسی کنیم و تمام اطلاعات و مستندات آن را مورد بررسی، تحلیل و ارزیابی قرار داده‌ایم. و ما هم در گزارشهای مأموریت و هم در مقاله اتاق کنفرانس خود به آنها اشاره کرده‌ایم.
درست مانند تک‌تک ۲۷۰۰۰ مدرکی که مأموریت ما برای هر یک از آنها جمع‌آوری کرده است، ما نیز به استانداردهای معقول اثبات مورد نیاز پایبند بوده‌ایم.
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید