سالی بریشا نخست‌وزیر سابق آلبانی در جلسه گروه پارلمانی درباره حمله به مجاهدین گفت:  ابعادی که رسانه‌ها می‌گویند با آنچه که وزیر کشور و رئیس پلیس می‌گویند کاملاً متفاوت است. شکستگی دست و پا که هرگز با اسپری اتفاق نمی‌افتد. هم‌چنین در مورد سرهای ترک خورده، بنابراین این خشونت وحشی، مذموم و غیرقابل قبول است.
سالی بریشا: من در زمان نخست‌وزیری خود در سفری که به واشنگتن داشتم به درخواست وزارت‌خارجه آمریکا برای پذیرایی و پناه دادن به مجاهدین در آلبانی پاسخ دادم: ما در شروع یک گروه را می‌پذیریم تا ببینیم سیستم چگونه پیش می‌رود و نگرش آنها چگونه است. در زمان من درخواست حذف آنها از لیست گروه تروریستی به‌عمل آمد.
درخواست دیگر این بود که آنها در چارچوب سازمان ملل بیایند و باید از تمام حقوق پناهندگان که در کنوانسیونهای بین‌المللی و حمایت از آنها تعریف شده است، برخوردار شوند.
بعد از نخست‌وزیری من دولت جدید ۲۸۰۰نفر دیگر را پذیرفت. آنها در مانز زمین را خریدند، ادی راما مجوز ساخت و ساز مجموعه آنها را امضا کرد.
مجاهدین در جبهه مقاومت ملی ایران هستند، یک سازمان سیاسی نه یک سازمان بشردوستانه. آنها سازمان خود را در اروپا، ایران و فراتر از آن دارند.
نخست وزیر قبلی آلبانی: مجاهدین با تمام قوا با شاه جنگیدند و به نبرد با آیت‌الله‌ها ادامه دادند. آنچه دیروز اتفاق افتاد یک عمل زشت بود، نه این‌که دولت آلبانی حق اعمال کنترل را ندارد. این مورد بحث نیست.
اما این‌که با هزاران پلیس هجوم ببریم و یکی را بکشیم و بعد بگوییم که قربانی وجود ندارد، دست و پا بشکنیم و بگوییم که هیچ خشونتی صورت نگرفته است، اینها بسیار جدی است.
شما دلایل حمله به آنها را دیروز شنیدید. یکی گفت با سیاست سر و کار دارند و روزنامه منتشر کرده‌اند. انتشار روزنامه چه جرمی دارد؟عاملان خشونت باید به دست عدالت سپرده شوند.
آن مرد (از مجاهدین) چگونه کشته شد؟ کسانی که استخوان پناهندگان را شکستند باید با قانون روبه‌رو شوند. تحقیقات برای شناسایی ناقضان حقوق‌بشر ضروری است.
در اطلاعیه وزارت‌خارجه آمریکا یک عنصر مهم وجود دارد که خود آنها حقوق‌بشر را نقض می‌کنند. اگر این طور است این هم باید بخشی از تحقیقات سازمان ملل باشد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید