رضا اکبری منفرد ۶۹ساله و پدر ۳ فرزند که برای پنجمین بار در اسفند گذشته به‌خاطر شرکت در جشن ملی چهارشنبه‌سوری دستگیر شده بود، در دادگاه ارتجاع به ۵سال حبس دیگر محکوم شد.
رضا اکبری منفرد از این پیش‌تر بیش از ۷سال را در شکنجه‌گاههای اوین و گوهردشت و قزل‌حصار سپری کرده بود.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت در اطلاعیه ۱۲فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرده بود ۳۶۲۶نفر هواداران مجاهدین از پایان شهریور ۱۴۰۱ دستگیر یا ناپدید و مفقود شدند که اسامی و مشخصات آنها برای سازمانهای بین‌المللی و گزارشگران ملل متحد ارسال شده است. یکی از همین اسامی رضا اکبری منفرد است.
یک خواهر و ۳ برادر رضا قبلاً توسط رژیم سربه‌دار و تیرباران شده‌اند: مجاهدان سربدار عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد در قتل‌عام ۶۷ به‌شهادت رسیدند. قبل از آنها، مجاهدان خلق علیرضا اکبری منفرد و غلامرضا اکبری منفرد در شهریور ۱۳۶۰ و در ۱۳۶۴ در شکنجه‌گاه اوین تیرباران شدند
مریم اکبری منفرد خواهر کوچکتر رضا که اکنون پس از ضرب‌وشتم‌های بسیار به زندان سمنان تبعید شده چهاردهمین سال زندانش را می‌گذراند و تا به‌حال حتی یک روز مرخصی نداشته است. او در عاشورای ۱۳۸۸ دستگیر و به ۱۵سال زندان محکوم شد و طبق قانون رژیم باید ۵سال پیش آزاد می‌شد اما به‌خاطر دادخواهی از قتل‌عام و شهیدان سربه‌دار رژیم برای او پرونده جدیدی ترتیب داد.    

🙏لطفا به اشتراک بگذارید