دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در گردهمایی انتخاباتی خود در شهر آدل Adel ایالت آیووا دربارهٔ برهم‌خوردن تعادل منطقه به‌سود دیکتاتوری آخوندی به‌خاطر جنگ عراق، گفت:
«آنها جنگ‌هایی را در خاورمیانه به‌راه انداختند که هرگز آن‌را به‌ پایان نرساندند، آنها محل را منفجر کردند و آنجا نابود شده بود، سپس بدون هیچ‌چیزی آنجا را ترک کردند. من می‌گفتم جنگ را شروع نکنید، اما اگر قرار است مثل عراق جنگ بکنید، نفت را حفظ کنید. اما آنها نفت را نگه نداشتند، هیچ‌چیز را نگه نداشتند. ما وارد شدیم، جانهای بسیاری را از دست دادیم، آنجا را شدیداً بمباران کردیم»...
ترامپ اضافه کرد: «ما وارد شدیم و عراق را نابود کردیم و حالا رژیم ایران را دارید....اکنون به‌جای دو قدرت، با یک قدرت مواجهیم. آنچه اتفاق افتاده شرم‌آور است رژیم ایران پشت آن است. آنها دوست ندارند این‌را بگویند، چون ۶میلیارد دلار به آنها داده‌اند.
ترامپ دربارهٔ معاملهٔ گروگانها با رژیم افزود:
من این یکی را شنیدم که ما پنج نفر می‌گیریم و آنها پنج نفر می‌گیرند؛ و من راضی بودم اما گفته شد که. ایالات‌متحده هم‌چنین ۶میلیارد دلار به آنها خواهد داد البته. این در برابر آنچه انجام داده‌اند هیچ است. چون کاری که کردند از این هم خیلی بدتر است. چون ما به‌کشورهای دیگر اجازه نمی‌دادیم نفت رژیم ایران را بخرند. اگر به رژیم ایران در یکی، دو سال آخر ریاست‌جمهوری من نگاه کنید، می‌بینید که درهم‌شکسته بود. خیلی تأسف‌بار است، چون ما آنها را به نقطه‌یی رسانده بودیم که می‌توانستیم هر توافقی می‌خواستم انجام بدهیم. درهم‌شکسته بودند، پولی نداشتند. چین هیچ چیز از آنها نمی‌خرید. تقریباً هیچ کشوری نمی‌خرید، چون اگر می‌خریدند، ما اجازهٔ آن‌را به آنها نمی‌دادیم. اما بعد این افراد به‌نحو بسیار بدی وارد شدند. و بلافاصله رژیم ایران شروع به فروش نفت به چین کرد. آنها بسیار غنی شدند؛ بیش از ۱۰۰میلیارد دلار دارند آن ۶میلیارد دلار خیلی زیاد است. ولی داستان نفت خیلی بدتر است.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید