دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در گردهمایی انتخاباتی خود در وست پالم بیچ فلوریدا، گفت: «ما تروریست ارشد جهان جلاد (رژیم) ایران قاسم سلیمانی را حذف کردیم... من از توافق وحشتناک اتمی (با رژیم) ایران خارج شدم و شدیدترین تحریم‌ها تاکنون را بر رژیم قاتل (حاکم بر) ایران اعمال کردم. آنها هیچ‌گاه در چنین موقعیت بدی قرار نگرفته بودند. ما (توان) مالی آنها را از بین بردیم و جلوی پولی را که به‌اراذل و اوباش تروریست پرداخت می‌شد گرفتیم. و ببینید که اکنون چه اتفاقی افتاده است»... . .
ترامپ دربارهٔ علت وقوع جنگ در منطقه، گفت: «بایدن تحریم‌های شدید من علیه (رژیم) ایران را شل کرد و به‌آنها اجازه داد میزان گسترده‌یی از نفت را بفروشند که با آن ۸۰میلیارد دلار در سال کسب کردند. سپس همین چند هفتهٔ پیش آمریکا به (رژیم) ایران ۶میلیارد دلار پول باج داد... . آنها پنج گروگان گرفتند و ما هم پنج گروگان گرفتیم. من گفتم خوبست. اما علاوه بر این آنها ۶میلیارد دلار گرفتند. این توافق خوبی نیست. و (این پول) دقیقاً برای چیزی خرج می‌شود که شما الآن در تلویزیون می‌بینید و در روزنامه‌ها می‌خوانید.
ترامپ دربارهٔ معاملهٔ گروگانها با رژیم، اضافه کرد: «این سابقهٔ وحشتناکی را بر جای می‌گذارد. افراد ما گفتند که از (۶میلیارد دلار) فقط برای امور پزشکی و سایر موضوعات استفاده خواهند کرد. اما بعد (رئیس‌جمهور رژیم) ایران گفت: نه! این پول را برای هر چیزی که بخواهیم استفاده خواهیم کرد؛ و دولت بایدن حاضر نبود به‌آن واکنش نشان بدهد»... .
ترامپ دربارهٔ حذف سلیمانی فاش کرد: «ما شنیدیم که سلیمانی می‌خواهد پنج مقر بزرگ نظامی ما را منفجر کند... یادم هست که نخست‌وزیر پاکستان که گفت که این (حذف سلیمانی) بزرگ‌ترین واقعهٔ تاریخی خاورمیانه بود... اسراییل قرار بود این کار را همراه ما انجام بدهد و ماهها بود که برای آن طراحی می‌کردیم. همه‌چیز آمادهٔ اجرا بود و یک شب قبل از واقعه من تماسی دریافت کردم مبنی بر این‌که اسراییل در این حمله شرکت نخواهد کرد. هیچ‌کس تا پیش از این، این داستان را نشنیده... من گفتم که باید این کار را انجام بدهیم؛ به‌خاطر کاری که این فرد (سلیمانی) علیه سربازان ما، بسیاری دیگر از افراد و شهروندان از جمله مردم (ایران) انجام داده و دهها هزار تن از آنها را قطعه‌قطعه کرده، باید این کار را انجام داد. ولی من هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم، هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم که نتانیاهو ما را رها کرد. این خیلی وحشتناک بود... .
(سی‌اسپن: ۲۰مهر ۱۴۰۲)    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید