دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا  دوشنبه ۱ آبان در گردهمایی انتخاباتی سال ۲۰۲۴ خود در دری ایالت نیوهمشایر با تأکید بر این‌که دیکتاتوری آخوندی منشاء جنگ‌افروزی در منطقه است، گفت: «از همان دقیقه‌یی که به کاخ‌سفید برگردم. فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه رژیم ایران اعمال خواهم کرد».

ترامپ گفت: «در همان حالی‌که بایدن صحبت می‌کرد، نیروهای نیابتی رژیم ایران به دارایی‌های نظامی ایالات متحده در منطقه حمله می‌کردند، همان‌طور که او صحبت می‌کند، آنها به‌سمت پایگاههای نظامی مختلف ما شلیک می‌کنند. آنها موشک پرتاب می‌کنند و ما می‌گوییم، اشکالی ندارد!».

دونالد ترامپ در رابطه با موشک‌پرانی رژیم آخوندی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در واکنش به حذف سرکردهٔ نیروی تروریستی قدس با طعنه، گفت: «یادتان هست وقتی من کاری علیه رژیم ایران کردم و آنها موشک پرتاب کردند؟ اینها معمولاً موشکهای بسیار دقیقی هستند، اما آیا متوجه شدید که تک‌تک آنها خطا رفتند؟ من تعجب می‌کنم که چرا آنها به خطا رفتند؟ آنها می‌خواستند پایگاه مشخصی از ما را هدف قرار بدهند که افراد زیادی در آن بودند. اما همهٔ موشکها کمی خارج از پایگاه فرود آمد. برایم تعجب‌آور است و روزی به‌ آن فکر خواهید کرد. به این فکر خواهید کرد که ما می‌دانستیم آن پایگاه را هدف قرار نخواهند داد. ولی ما را نزدند، به‌نظرم آنها به نوعی از واکنش نیاز داشتند، ولی ما را نزدند.

رئیس‌جمهور قبلی آمریکا دربارهٔ نقش رژیم به‌عنوان عامل اصلی جنگ‌افروزی و شروع جنگ در منطقه، گفت: «من فوراً همهٔ تحریم‌ها را علیه رژیم قاتل حاکم بر ایران باز می‌گردانم. همه‌چیز دربارهٔ ایران است. دربارهٔ دیگران نیست، همه‌اش دربارهٔ رژیم ایران است. آنها در جریان همهٔ آنچه در حال وقوع است هستند. احتمالاً آنها طرح بازی را چیده‌اند. وقتی من روی کار آمدم، رژیم ایران ۷۰میلیارد دلار ذخایر ارزی خارجی داشت. مملو از پول بود، این نتیجهٔ دوره اوباما بود، قلک آنها پر بود و هم‌چنین پر از تروریستها بود. زمانی که من رفتم، آنها هیچ‌چیز نداشتند. ورشکسته بودند. ما نمی‌توانیم به آنها اجازهٔ دستیابی به تسلیحات اتمی را بدهیم.

ترامپ، خاطرنشان کرد: «من به چین گفتم که اگر نفت آنها را بخرید، معامله‌یی با آمریکا نخواهید داشت و ما حدود ۱۰۰درصد تعرفه بر شما وضع خواهیم کرد، این‌را به هند و کشورهای دیگر هم گفتم و آنها هیچ نفتی از رژیم ایران نمی‌خریدند. وضع رژیم ایران خوب نبود. ۷۰میلیاردی که داشتند که فکر کنم البته نزدیک به ۱۰۰میلیارد بود، به‌سرعت محو شد. حال اگر توجه کنید، همهٔ مشکلات بزرگ، متوقف شدند. اما متأسفانه دولت بایدن تحریم‌های شدید من را بلافاصله به رژیم ایران واگذار کرد. اکنون بار دیگر، رژیم ایران احتمالاً نزدیک به ۱۰۰میلیارد دلار برای تأمین مالی تروریسم دارد.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید