سایت سی.ان.ان روز پنجشنبه ۱۱آبان در گزارشی از حمله اسراییل به غزه نوشت: دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرد که حملات اسراییل به اردوگاه آوارگان جبالیا در غزه می‌تواند جنایت جنگی باشد.

این دفتر روز چهارشنبه در یک پست رسانه اجتماعی گفت: «با توجه به تعداد بالای تلفات غیرنظامیان و مقیاس ویرانی در پی حملات هوایی اسراییل به اردوگاه آوارگان جبالیا، ما نگرانی جدی داریم که این حملات نامتناسب هستند که می‌توانند جنایات جنگی به حساب بیایند».

بیانیه سازمان ملل پس از آن منتشر شد که نیروهای دفاعی اسراییل (IDF) تأیید کردند که انفجار روز چهارشنبه در محله فلوجه اردوگاه آوارگان جبالیا پس از حمله هوایی اولیه در روز سه‌شنبه به‌دلیل یک حمله هوایی بوده است.

سایت سی.ان.ان روز چهارشنبه ۱۰آبان در گزارشی از غزه نوشت: فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی پس از سفر به نوار غزه گفت: تراژدی بی‌سابقه است.

به گفته فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA)، که به‌تازگی از بازدید از غزه بازگشته است، مقیاس تراژدی در غزه بی‌سابقه است.

لازارینی در بیانیه‌یی گفت که این سفر اولین باری است که از زمان آغاز جنگ نزدیک به چهار هفته پیش به او اجازه ورود به نوار غزه داده شده است. او آن را «یکی از غم‌انگیزترین روزهای کار بشردوستانه من» نامید.

او درباره دیدار خود گفت: «من با فلسطینی‌های آواره که در یکی از مدارس آن‌روا در رفح پناه گرفته‌اند ملاقات کردم. آنها به من نشان دادند که در طی بمباران کجا آسیب دیده است. یک نفر کشته و بیش از ۸۰نفر مجروح شدند. مکان بیش از حد شلوغ و با ازدحام بود. سطح سختی و اندوه و شرایط غیربهداشتی زندگی فراتر از درک بود.

او گفت: «همه فقط آب و غذا می‌خواستند. بچه‌ها به جای این‌که در مدرسه باشند و درس بخوانند، یک جرعه آب و یک لقمه نان می‌خواستند. قلب را آزار می‌داد. مهم‌تر از همه، مردم خواستار آتش‌بس بودند. آنها می‌خواهند این فاجعه پایان یابد».

لازارینی در ادامه گفت که UNRWA به آخرین راه نجات باقیمانده برای بقا تبدیل شده است و خاطرنشان کرد که مایحتاج اولیه به‌سرعت در حال اتمام است. وی تأکید کرد که آژانس به ایستادگی در کنار آوارگان فلسطینی و بقیه جوامع فلسطینی ادامه خواهد داد و هم‌چنین مجدداً خواستار آتش‌بس بشردوستانه شد.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید