پدر علی فارسی، پدر قهرمان سربه‌دار مجاهد خلق حسن فارسی از شهیدان قتل‌عام ۶۷ و نسل‌کشی مجاهدین به حکم خمینی جلاد، پس از چند دهه ایستادگی در برابر اذیت و آزار رژیم جنایتکار آخوندی، روز ۳تیر در تهران دار فانی را وداع گفت و به رحمت ایزدی پیوست.
زنده یاد علی فارسی متولد ۱۳۱۶ و فرزند رنج و کار بود و از سال۳۷ در تهران کارگر در کارخانه چیت سازی کار می‌کرد. پدر یار و حامی فرزاندان مجاهدش در مبارزه با ارتجاع و دیکتاتوری آخوندی بود. او که پس از دستگیری فرزندانش به‌رغم ممانعتها به ملاقات آنها می‌رفت، بارها با پاسداران درگیر شد و دژخیمان زندان او را در جریان یکی از همین ملاقاتها دستگیر و زندانی کردند. اما پدر، پس از آزاد شدن، با روحیه قوی‌تر می‌گفت در این روزهایی که در زندان همه چیز را فهمیدم.
پدر علی فارسی به‌رغم اذیت و آزار مداوم رژیم از یاری مجاهدین دست برنداشت. در برنامه‌های همیاری ملی با سیمای آزادی نیز با اشتیاق شرکت می‌کرد. او در سالهای۸۴ و۸۷ برای دیدار و کمک به فرزندان مجاهدش دوبار به «شهر اشرف» سفر کرد.
پدر علی فارسی به‌رغم مشکلات و بیماری پیوسته اخبار و تحولات مربوط به مقاومت مجاهدین را دنبال می‌کرد و می‌گفت فقط شما می‌توانید ایران را آزاد کنید و چشم مردم به شماست.
خانم مریم رجوی درگذشت پدر بزرگوار مجاهد علی فارسی را به فرزندان مجاهدش تسلیت گفت و برای او، که اکنون با قهرمان سربه‌دار مجاهد شهید حسن فارسی محشور است، از خداوند بزرگ علو درجات طلب کرد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید