سایت دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه در گزارشی یکشنبه ۱۲ آذر  از دیدار کریم خان دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی از اسراییل و رام‌الله نوشت: آقای‌خان در این بازدید اعلام کرد: ما باید نشان دهیم که قانون در خط مقدم قرار دارد و قادر است همه را محافظت کند. من خواستار آزادسازی فوری و بدون شرط تمام گروگانها شدم. هیچ توجیهی برای نگاه داشتن هیچ گروگانی نیست
دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی گفت: در بازدید از رام‌الله، افتخار دیدار جداگانه با رئیس‌جمهور ارجمند آقای محمود عباس، نخست‌وزیر آقای محمد اشتیة و وزیر عدالت آقای محمد شلالده را داشتم. گفتگوهای ما بسیار مؤثّر بودند علاوه بر این، من با خانواده‌های قربانیان فلسطینی نیز صحبت کرده‌ام.
سایت دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی گفت در ارتباط با غزه، با وجود نقض‌های مستمر قوانین بین‌المللی انسانی توسط حماس و گروه‌های مسلح دیگر در نوار غزه، روشی که اسراییل به این حملات پاسخ می‌دهد، مشمول پارامترهای حقوقی واضحی است که در جنگ مسلحانه اعمال می‌شود.
سایت دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش قابل توجه حملات شهروندان اسراییلی به غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری اعلام کرد و گفت: هیچ اسراییلی افراطی نباید احساس کند می‌تواند بدون عقوبت دست به اقدام علیه فلسطینیها بزند. و تأکید می‌کنیم که چنین حملاتی باید بلافاصله متوقف شود.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید