خبرگزاری فرانسه دوشنبه ۸آبان در گزارشی نوشت که رژیم ایران هر روز به اسراییل و آمریکا هشدار می‌دهد و تهدیدهایی علیه این دو کشور اعلام می‌کند، بی‌آن که دست خود را، در صورت منطقه‌یی شدن جنگ اسراییل و حماس، از حالا رو کند.

از ابتدای این جنگ که با حملۀ حماس به اسراییل در هفتم اکتبر گذشته آغاز شد، حکومت ایران در موضع‌گیریهای شفاهی صریحاً حمایت خود را از گروه حماس و حملۀ نظامی آن به اسراییل اعلام کرد، هر چند هر گونه نقش خود را در این حمله انکار نمود تا به این ترتیب از سرایت دامنۀ آن به مرزهای خود جلوگیری کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه افزوده است که حکومت ایران راهبرد خود را در قبال جنگ جاری میان اسراییل و حماس در خفا تعیین می‌کند به‌طوری که دشمنان اصلی آن، یعنی اسراییل و آمریکا، و همین‌طور جامعۀ جهانی دائماً مجبور باشند انگیزه‌ها و اهداف رژیم را حدس بزنند.

وزیر دفاع رژیم ایران، محمدرضا آشتیانی، در روزهای گذشته هشدار داد که "هر اقدام نسنجیده‌ای علیه این کشور با واکنش قوّی تهران روبه‌رو خواهد شد."

در این حال، عملیات غیرمستقیم اسراییل علیه رژیم ایران هم‌چنان ادامه دارد، ارتش اسراییل امروز دوشنبه ۸آبان اعلام کرد که در پاسخ به راکت‌پراکنی‌های نیروهای نیابتی حکومت ایران، شماری از اهداف این کشور را در سوریه بمباران کرده است. به گزارش رادیو دولتی اسراییل این اهداف متعلق به حزب‌الله لبنان در استان درعا در جنوب سوریه بوده‌اند.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید