خبرگزاری سوئیس  نوشت: ده‌ها شخصیت و سازمان غیردولتی از چندین کشور، از جمله برنده جایزه نوبل فیزیک، میشل مایور، در نامه‌یی به ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، «فرایند غیردموکراتیک» را هدف قرار دادند که منجر به ریاست ایران شد. آنها افزودند که رژیم ایران این تصمیم را چراغ سبزی برای "شکنجه و کشتار بیشتر" تلقی کرده و تصریح کردند که رژیم ایران مکرراْ در سازمان ملل به‌خاطر نقض حقوق‌بشر محکوم شده است.

خبرگزاری سوئیس هم‌چنین درباره تحریم اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر با ریاست رژیم ایران توسط آمریکا نوشت:

آمریکا تصمیم گرفته است نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در ژنو به ریاست رژیم ایران را تحریم کند. آنها روز پنجشنبه را به‌عنوان یک «روز مسخره» محکوم کردند. در حالی که رژیم ایران مرتباً به‌دلیل نقض حقوق‌بشر محکوم می‌شود.

سفیر آمریکا در امور حقوق‌بشر در بیانیه‌یی اعلام کرد: ما قاطعانه از نشستن، صحبت یا شرکت در هر بحثی درباره حقوق‌بشر به ریاست رژیم ایران خودداری می‌کنیم.

او گفت که از سرکوب مردم در این ایران بسیار نگران است. از آن زمان، سازمان ملل متحد به‌ویژه در مورد چندین قانون برنامه‌ریزی شده برای تمدید مجازات ها علیه زنان در این زمینه هشدار داده است.

ایالات متحده یادآوری کرد رژیم ایران سال گذشته از کمیسیون زنان سازمان ملل حذف شد. و یک هیأت حقیقت‌یاب به دستور شورای حقوق‌بشر در حال انجام تحقیقات است.
لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید