سنتکام: نیروهای آمریکایی حدود ساعت ۳: ۴۵ بامداد شنبه به یک سایت رادار حوثیها حمله کردند
    سنتکام: این حمله تکمیلی برای کاهش توانایی شبه‌نظامیان حوثی برای حمله به کشتی‌های دریایی طراحی شده بود
    جو بایدن: از نظر من آنها یک گروه تروریستی هستند. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش ایالات متحده بامداد شنبه ۲۳دی اعلام کرد که یک روز پس از حملات هوایی متعدد نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به صنعا، پایتخت این کشور، حمله دیگری را به شورشیان حوثی یمن و این بار در سایت راداری را انجام داده است،
در بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا آمده است: نیروهای آمریکایی حدود ساعت ۴۵: ۳ بامداد شنبه به وقت محلی به یک سایت رادار حوثی در یمن حمله کردند.
در این بیانیه آمده است که این حمله یک اقدام تکمیلی به یک هدف نظامی خاص مربوط به حملات روز گذشته بود.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: این حمله توسط ناو یو.اس.اس کارنی (DDG ۶۴) با استفاده از موشکهای حمله زمینی تاماهاک انجام شد که برای کاهش توانایی حوثیها برای حمله به کشتی‌های دریایی طراحی شده بود.
در همین حال، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر روز جمعه خود به ایالت پنسیلوانیا گفت: اگر حوثی‌ها به رفتار مخرب خود در دریای سرخ و تهدید کشتیرانی بین‌المللی و تجارت جهانی ادامه دهند، مطمئن باشند که دوباره به آنها پاسخ خواهیم داد.
وی در پاسخ به این سؤال که «آیا شما حاضرید حوثی‌ها را یک گروه تروریستی بنامید» گفت: از نظر من آنها یک گروه تروریستی هستند.
از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: حملات حملات شبه‌نظامیان حوثی در دریای سرخ کشتی‌های تجاری را مجبور کرده است مسیر طولانی‌تر و پرهزینه‌تری را در پیش گرفته و دور آفریقا را طی کنند این امر ترس از یک تورم جدید و اختلال در زنجیره تأمین مواد [توسط کشتی‌ها] را ایجاد کرده است.
نرخ حمل و نقل کانتینری برای مسیرهای کلیدی جهانی در این هفته افزایش جدی یافته است.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید