خبرگزاری رویترز روز ۲۲آبان نوشت: آمریکا در سوریه علیه تأسیسات مرتبط با ایران حملات هوایی انجام داد.
پنتاگون در تازه‌ترین واکنش به مجموعه‌یی از حملات علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق اعلام کرد که ایالات متحده روز یکشنبه دو حمله هوایی در سوریه علیه رژیم ایران و گروه‌های هم‌سو با آن انجام داد.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌یی گفت که این حملات یک مرکز آموزشی در نزدیکی شهر آلبوکمال و یک خانه امن در نزدیکی شهر میادین را هدف قرار دادند. او گفت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دستور این حملات را داده است.
 
 «فرماندهی مرکزی ایالات متحده -سنتکام»  روز یکشنبه ۲۲آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد:
«فرماندهی مرکزی ایالات متحده -سنتکام» : «ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام گفت: «امروز، در پاسخ به تشدید تنشها توسط سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آنها در عراق و سوریه، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) حملاتی هوایی علیه تأسیساتی نزدیک شهرهای ابوکمال Abu Kamal و میادین Mayadin انجام داد». او افزود «ایالات متحده به دفاع از خود، پرسنل و منافع خود ادامه خواهد داد».
 
سایت پنتاگون نوشت:
بیانیه وزیر دفاع لوید جی آستین در مورد حملات نظامی افزوده [‌جدید] ایالات متحده در سوریه
نیروهای ارتش آمریکا امروز در پاسخ به حملات مستمر علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه، حملات دقیقی را به تأسیساتی در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به رژیم ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، انجام دادند. این حملات علیه یک مرکز آموزشی و یک خانه امن در نزدیکی شهرهای ابوکمال و میادین انجام شد.
رئیس‌جمهور آمریکا اقدام امروز را برای روشن ساختن این موضوع هدایت کرد که ایالات متحده از خود، پرسنل و منافع خود دفاع خواهد کرد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید