شب گذشته جلسه شورای امنیت به مدت سه ساعت برگزار شد. در این جلسه نماینده اردن گفت: جنگ غزه وارد مرحله جدیدی شده که در آن کشتار و ویرانیهای بیشتری پیش‌بینی می‌شود. ادامه جنگ غزه، گسترش جنگ در منطقه را به‌دنبال خواهد داشت. اسراییل باید پاسخگوی جنایات خود در غزه باشد. 

نماینده فلسطین در این جلسه گفت: در غزه هیچ جای امنی وجود ندارد، غزه جهنم روی زمین شده است. هر ۵دقیقه یک کودک کشته می‌شود. مناقشه اسراییل و فلسطین از طریق نظامی حل‌نمی‌شود. 

نماینده آژانس ملل متحد برای کمک به فلسطین روز دوشنبه به شورای امنیت گفت: «مردم محاصره شده در نوار غزه در معرض کوچ اجباری و مجازات دسته‌جمعی هستند» 

نماینده اسراییل در شورای امنیت گفت: حماس به‌دنبال حل نهایی مناقشه با از بین بردن مردم اسراییل است. رژیم ایران یک رژیم نازی معاصر است که به‌دنبال گسترش افکار خود در منطقه است. رژیم ایران تروریسم را نه تنها در منطقه، بلکه در تمام جهان پشتیبانی می‌کند

تلویزیون الحدث: ارتش اسراییل یک سرباز زن را که حماس ربوده بود با عملیات زمینی آزاد کرد. 

سخنگوی ارتش اسراییل گفت: نیروهای این کشور در شمال غزه گسترش یافته‌اند و هر سناریویی قابل انتظار است. در جریان درگیری با نیروهای حماس در نوار غزه دهها تن که در ساختمانها و تونل‌ها سنگر گرفته بودند، کشته شدند.

تظاهرات گستردهٔ جهانی در حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت بمباران و حمله به غزه. 

ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: تعدادی از مقرهای گروه‌های نیابتی رژیم ایران در منطقه را با هدف ارسال پیام به تهران، هدف قراردادیم. 

یک سخنگوی ارتش لبنان اعلام کرد جنگنده‌های ارتش اسراییل بامداد روز سه‌شنبه به زیرساختهای حزب‌الله لبنان حمله کردند. 

آگنس کالامارد، دبیرکل عفو بین‌الملل، در پیام‌رسان ایکس خود نوشت: من از این‌که زندگی یک نوجوان دیگر - این بار آرمیتا گراوند ۱۶ ساله - به طرز ظالمانه‌ای کوتاه شد، ناراحت و خشمگین هستم. کسانی که مسئول مرگ آرمیتا هستند باید با عدالت روبه‌رو شوند. 

دبیرکل عفو بین‌الملل، افزود: هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل و سایر ناظران مستقل باید به ایران سفر کنند تا در مورد شرایط بستری شدن آرمیتا گراوند در بیمارستان در کما و مرگ تحقیق کنند. 

در خبر دیگری دیدبان رژیم، آمار خانه‌های خالی متعلق به بانک‌های حکومتی را به این ترتیب اعلام کرد:

بانک مسکن، ۸ هزار واحد مسکونی خالی

بانک سپه، ۲۶۰۰ واحد

بانک ملت، ‌۵۸۳ واحد خالی

بانک صادرات، ‌۲۷۸ واحد مسکونی خالی

بانک پاسارگاد ۱۸۱ واحد خالی

بیمه ایران ۱۷۸ واحد مسکونی خالی احتکار کرده‌اند. 

همزمان نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن رژیم گفت در سرشماری سال ۹۵ حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده بود. 

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا متعهد شده است که به دو برابر شدن اقتصاد کشورهای بالکان غربی در ده سال آینده کمک کند.

هدف این طرح، ایجاد یک بازار مشترک منطقه‌ای، اصلاح بخش‌هایی از سیستم اداری و قضایی، و هم‌چنین اقداماتی برای مبارزه با فساد در این منطقه است.
لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید