میلاد زهره وند از بازداشت شدگان قیام ۱۴۰۱ است
خبرهای رسیده از همدان حاکی از آن است که رییس کل دادگستری همدان صدور حکم اعدام برای میلاد زهره وند یکی از بازداشت شدگان قیام مردم ایران را تاییید کرد. رییس کل دادگستری همدان که خود یکی از جنایتکاران حرفه ای در سطح استان است مدعی شد که پرونده میلاد زهره‌وند به اتهام قتل یک نیروی سرکوبگر حکومتی بنام علی نظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
میلاد زهره وند ، ۲۰ ساله و اهل ملایر در تاریخ چهارشنبه ۴ آبان‌ماه سال گذشته (چهلم مهسا امینی)، در جریان اعتراضات مردمی شهر ملایر توسط مزدوران امنیتی سپاه پاسداران بازداشت شد و از آن زمان در زندان مرکزی ملایر زندانی است. میلاد زهره‌وند همراه با ۵ تن دیگر بازداشت شده بودند.
تهدید اعدام برای زندانی قیام میلاد زهره وند
پیشتر منابع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی به هه‌نگاو اطلاع داده بودند که علیرغم اعلام رضایت قطعی خانواده علی نظری، پاسدار کشته‌شده در جریان اعتراضات ملایر، سپاه پاسداران با اعمال نفوذ و آوردن فشارهای فرادستی، وکالت خانواده این نیروی امنیتی را به دست گرفته و بدون رضایت صریح این خانواده خواستار اعدام او به صورت فوری شده است.
گفته شده است که میلاد زهره وند در تمامی دوران بازداشت خود مثل بسیاری از جوانان از حق داشتن وکیل و سایر حقوق یک زندانی محروم بوده و تحت فشار مستمر و شکنجه جسمی و روحی قرار داشته است.
در جریان قیام مردم ایران در سال ۱۴۰۱ هزاران تن از جوانان قیام بازداشت و زندانی و شکنجه شدند و تاکنون ۷ نفرشان اعدام شدند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید