جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه با تلویزیون العربیه دوشنبه ۱۳ آذر گفت: به‌نظر من حوثیها که مسئولیت تهاجم به ناوشکن آمریکا را برعهده دارند، به نیابت از رژیم ایران دست به چنین حملاتی می‌زنند. رژیم ایران مسئول است و باید مورد حسابرسی قرار بگیرد.
جان بولتون افزود: رژیم ایران پهپاد و سلاح به حوثیها داده است تا این‌که هر طوری می‌خواهند از آن استفاده کنند و سلاح و موشک به آنها داده است که هر وقتی رژیم ایران می‌خواهد از آن استفاده کنند.
مجری:  ارزیابی شما نسبت به عکس‌العمل آمریکا و استراتژی آمریکا که تابه‌حال در پیش گرفته است و هم‌چنین آیا به ایران جواب داده خواهد شد زیرا که متهم شده است که پشت این هاست و یا به حوثی‌ها جواب داده می‌شود؟
جان بولتون: من نمی‌توانم به نیابت از دولت بایدن صحبت کنم ولی فکر می‌کنم که ایران مسئول است و باید مورد حسابرسی قرار بگیرد. طی دو ماه گذشته مواردی بوده است که کشتیهای تجارتی مورد تعرض قرار گرفته‌اند و کشتیهای آمریکایی نیز پهپادهایی را سرنگون کرده‌اند و فکر می‌کنم که اینها از هم جدایی ناپذیرند و این تهاجماتی است که شبه‌نظامیان ایرانی در عراق علیه سربازان و شهروندان انجام می‌دهند و این اشتباه است اگر تنها حوثی‌ها و شبه‌نظامیان شیعه هدف قرار بگیرند بلکه رفتار ایران جان سربازان آمریکایی را به خطر می‌اندازد و باید قیمت آنرا بدهد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید