رویترز گزارش داد: حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه یازدهم آبان اعلام کرد یک پهپاد اسراییلی را بر فراز جنوب لبنان با موشک زمین به هوا منهدم کرده است. این دومین ادعای این گروه تحت حمایت رژیم ایران در این هفته، در حالی است که درگیریها در مرز جوشان شده است.

به گزارش الحدث در موشک‌باران حزب‌الله به مواضع اسراییل حداقل یک سرباز اسراییلی کشته شده است.

ارتش اسرا‌ییل نیز اعلام کرد چهارشنبه شب چند محل پرتاب موشک ضدتانک و زیرساختهای نظامی حزب‌الله را هدف قرار داد.

وال استریت ژورنال نیز به‌نقل از نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان نوشت: «جنگ غزه دارد از کنترل خارج می‌شود... یک آتش‌بس ۵ روزه ضروری است که بتوان مذاکرات بین‌المللی برای تبادل زندانیان و رسیدن به آتش‌بس دائم محقق شود... جنگ در لبنان کافی است، انتخاب ما صلح است».

رسانه‌های عربی نیز گزارش داد: صبح روز پنجشنبه حزب‌الله لبنان سه موشک به سمت منطقه رویسات اسراییل در تپه‌های اشغال شده کفر شوبه در بخش شرقی لبنان شلیک کرده است. هم‌چنین به تعدادی از مواضع مرزی اسراییلی‌ها با توپخانه و موشک‌های هدایت‌شونده حمله کرده است...

حزب‌الله اعلام کرد که در مرزهای جنوب لبنان یک پهپاد اسراییلی را با موشک هوا زمین سرنگون کرده است. جنگنده‌های اسراییلی شهرک‌های رامیه و القوزح را بمباران کردند و توپخانه اسراییلی پیرامون شهرک‌های مرزی را توپ‌باران کردند

یک منبع دولتی عراق به رویترز گفت: دو پهپاد که پایگاه آمریکا در التنف سوریه را هدف قرار دادبود توسط دفاع هوایی پایگاه خنثی شد.

سایت سی.ان.ان: یک مقام دفاعی آمریکا، گفت: یک نظامی که از یک کشور همکار آمریکا بود، بر اثر حمله پهپاد تهاجمی انتحاری به پادگان التنف در سوریه، دچار جراحت شد.

حملات موشکی و پهپادی حوثیهای وابسته به رژیم ایران به اسراییل هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی روز چهارشنبه دهم آبان گفت حوثی‌های یمن تعداد زیادی پهپاد را به سمت چندین هدف در اسراییل پرتاب کرده‌اند. وی افزود: این گروه تا زمانی که تجاوزات اسراییل در غزه متوقف نشود، به‌عملیات نظامی در حمایت از فلسطینیان ادامه خواهد داد.

در واکنش به این حملات وزیر دفاع اسراییل گفت: موضوع موشکهای حوثی را در همکاری با واشنگتن حل و فصل می‌کنیم.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید