در جلسه شورای حقوق‌بشر ملل متحد در ژنو، بیش از ۴۰کشور بیانیه‌یی علیه اقدامات زن‌ستیزانه رژیم آخوندی منتشر کردند.
در این بیانیه مشترک که به ابتکار کانادا تهیه شده آمده است: همراه با کمیساریای عالی و هیأت حقیقت‌یاب، همگی در کنار زنان و دختران ایران هستیم و نگرانی جدی خود را از تصویب لایحه عفاف و حجاب در ایران ابراز می‌کنیم.
بیانیه بیش از ۴۰کشور با یادآوری اعلامیه جهانی حقوق‌بشر تأکید می‌کند: حقوق زنان و دختران بخشی جدایی ناپذیر و غیرقابل انکار از حقوق‌بشر جهانی است و خواستار از بین رفتن همه اشکال تبعیض علیه زنان، چه پنهان و چه آشکار است».
در بیانیه مذکور هم‌چنین گفته شده: «لایحه حجاب به میزان قابل توجهی مجازات زنان و دخترانی را که از قانون ظالمانه پوشش اجباری پیروی نمی‌کنند، تشدید می‌کند. این لایحه هم‌چنین با اعمال ممنوعیت سفر، محرومیت از تحصیل، دسترسی به امکانات بهداشتی و سایر خدمات عمومی و با اجباری کردن آن برای فعالان خصوصی، از جمله صاحبان مشاغل، به‌دنبال وادار کردن زنان مخالف حجاب اجباری به یک محاصره اجتماعی و اقتصادی بی‌سابقه است».
کشورهای امضاکننده بیانیه تاکید کردند: «ما هم‌چنین از گزارشهای مربوط به استفاده از هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره دیجیتال برای نظارت، دستگیری و مجازات زنان به‌شدت نگران هستیم».    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید